تسهیل تضامین دریافت تسهیلات برای دانش‌بنیان‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بر اساس تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و ضمانت تعاون، شرکت‌های دانش‌بنیان می‎‌توانند برای دریافت تسهیلات از شبکه بانکی از ضمانت‌های تعهد پرداخت بهره‌مند شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، این تفاهم‌نامه صبح امروز، یک‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بین علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، البرز محمدی مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و محمدحسن مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف تسهیل تضامین مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی دارای مجوز فعالیت تولیدی و تعداد پرنسل کمتر از ۵۰ نفر و فروش کمتر از ۲۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات از شبکه بانکی منعقد شده است.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه اخذ ضمانت‌نامه اعتباری یا تعهد پرداخت در قبال ارائه صرفا اسناد تجاری در سریعترین زمان ممکن و با حداقل هزینه انجام می‌شود.

همچنین قرار است بخشی از ودیعه مورد نیاز برای صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شود و هر شرکت دانش‌بنیان واجد شرایط می‌تواند تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از این خدمت بهره‌مند شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا