احسان اعرابی: تاسیس واحدهای تحقیق مسیری برای دستیابی به صنعت دانش‌بنیان است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دبیر کانون کارآفرینان برتر رسمی استان زنجان گفت: دستیابی به صنعت دانش‌بنیان نیاز به تأسیس و مدیریت واحدهای تحقیق و توسعه دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، احسان اعرابی، با اشاره به اینکه دستیابی به صنعت دانش‌بنیان نیاز به تأسیس و مدیریت واحدهای تحقیق و توسعه دارد، اظهار کرد: زمانی برنامه‌ریزی صحیح و کامل در این راستا انجام می‌گیرد که صنایع بزرگ و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه تأسیس کنند و یا آن را گسترش دهند تا بتوانند از دانش و فناوری‌های نوین در مسیر ساخت و تولید استفاده کنند؛ در این صورت است که می‌توانند به شرکت‌های صاحب تکنولوژی و دانش‌بنیان نزدیک‌تر شوند. 

وی افزود: به عبارت دیگر اگر بر روی این واحدها سرمایه‌گذاری انجام گیرد تا فرآیند تولید از لحاظ کیفیت و کمیت افزایش یابد، حتما رویکرد رشد تولید را در برخواهد داشت.  

اعرابی با بیان اینکه بر این باور هستیم که به جای تأسیس و راه‌اندازی شرکت‌های نوپا، فناور و دانش‌بنیان، صنایع بزرگ و متوسط را به مسیر دانش‌بنیان و توسعه یافته هدایت کنیم، ادامه داد: چرا که تأسیس و تشکیل شرکت‌های نوپا و کوچک مستلزم هزینه‌های گسترده آموزش و منابع انسانی است و شرکت‌هایی که نیاز به سرمایه‌ کلان و تأمین مواد اولیه از خارج هستند، دچار مشکل می‌شوند. 

دبیر کانون کارآفرینان برتر رسمی استان زنجان اذعان کرد: پیشنهاد اصلی برای تحقق این امر بر این اساس است که استقرار واحدهای تحقیق و توسعه‌ صنایع بزرگ و متوسط در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی می‌تواند مسیر تبدیل شدن صنعت و محصولات تولیدی را به فناورانه و دانش‌بنیان بسیار ممکن و کوتاه سازد.  

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه صنایع، می‌توانند از دانش، تخصص و فناوری شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان استفاده کرده و بستر تعامل و همکاری با این‌گونه شرکت‌ها را به نحو احسن ایجاد کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا