عبدالله دارایی: مجوز مشاغل خانگی در البرز طی کمترین زمان ممکن صادر می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از صدور مجوز مشاغل خانگی در کمترین زمان ممکن خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، عبدالله دارایی، اظهار کرد: متقاضیان کسب و کارهای خانگی که علاقمند به راه‌اندازی مشاغل خانگی هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت درخواست و پیگیری صدور مجوز فعالیت خود اقدام کنند.

وی گفت: مشاغل خانگی به عنوان بخشی از زنجیره اتصال تولید و کسب و کارها در ارتقا اقتصاد و رفاه خانوار نقش مؤثری دارد، پایین بودن سرمایه اولیه و عدم نیاز به فضای زیاد در مقایسه با سایر کسب و کارها فرصت ارزشمندی برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوار، معلولان، بازنشستگان و روستاییان است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: بستر صدور مجوز مشاغل خانگی به نشانی https://smkh.mcls.gov.ir فراهم شده و در قالب متقاضی مستقل، پشتیبان و تحت پوشش پشتیبان مجوزها صادر می‌شود و در این درگاه بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی خانگی تعریف شده است و متقاضیان ابتدا با مراجعه به درگاه ملی صدور مجوزها به نشانی http://mojavez.ir اقدام و با توجه به راهنمای مربوطه مراحل خود را طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: به منظور تکمیل مراحل مربوطه در کوتاه‌ترین زمان مجوزهای مورد درخواست صادر می‌شود و البته طرح‌های مشاغل خانگی معاف از مالیات نبوده و متقاضی موظف از هر سال نسبت به تکمیل اظهارنامه مالیاتی اقدام کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه گفت: حمایت‌های تسهیلاتی از متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی همچون سال گذشته در سال جدید نیز تداوم خواهد یافت، با پیگیری‌های صورت گرفته در راستای برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات مشاغل خانگی در نقاط مختلف استان نیز اقدامات قابل توجهی صورت خواهد پذیرفت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا