تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های مرتبط با طرح دستیار فناوری

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: مهارت‌آموزی به دانشجویان برای ورود به بازار کار، تامین نیروی کار واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: در راستای حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های مرتبط با طرح دستیار فناوری کرده‌ایم.

او افزود: برنامه‌ریزی برای پوشش ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها، ایجاد دبیرخانه برای اجرای طرح  ملی ترویج کارآفرینی  و اختصاص اعتبارات لازم به دانشگاه‌ها با هدف ایجاد عدالت آموزشی در زمینه آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج کارآفرینی، ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های کارآفرینانه در میان دانشجویان از جمله اقدامات وزارت علوم در حوزه دانش‌بنیان است.

به گفته وی، در حال حاضر ۲۱۷۱ دانشجو در طرح دستیار فناوری پذیرش شده‌اند. توسعه همکاری متقابل پارک علم و فناوری با دانشگاه ، مهارت‌آموزی به دانشجویان جهت ورود به بازار کار، تامین نیروی کار واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و عقد یادداشت تفاهم طرح مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری موسوم به طرح نخلستان با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری برای ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی از دیگر اقدامات وزارت علوم است.

او بیان کرد: از ۲ درصد از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تصویب شده در قالب طرح پژوهانه فناوری  حمایت می‌شود.

خیرالدین ادامه داد:  طرح توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ها با هدف شبکه‌سازی و بهم‌رسانی ایده‌ها و نیاز‌ها در ۱۵ استان کشور برگزار شده و تا به امروز  بیش از ۶۰۰ نیاز فناورانه در سامانه ایده‌ها و نیاز‌ها به ثبت رسیده است.

او گفت: ۲۵ درصد از سرفصل رشته‌های مهندسی دانشگاه‌ها و ۲۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بر اساس نیاز بخش صنعت جایگزینی شده است. اتصال صنعت، دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری در قالب اجرای ۲۵ کنسرسیوم فناوری در راستای رفع مسائل کلان صنعتی کشور بوده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: سامانه خاستگاه آموزشی صنایع ذیل سامانه ایده‌ها و نیاز‌ها به منظور ایجاد آموزش‌های تخصص‌محور راه‌اندازی شده است و بانک اطلاعاتی از مشاغل در راستای بازتعریف رشته‌های جدید در آموزش عالی بر اساس نیاز بازار تشکیل شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا