محمد طبیب صحرایی: تولید و کارآفرینی در کرمانشاه سال آینده رونق می‌گیرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اتفاقات راهگشایی در حوزه بانکی استان رخ داده، گفت: تولید و کارآفرینی در کرمانشاه سال آینده رونق می گیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری اقتصادی ایران،محمدطیب صحرایی بعد از ظهر یکشنبه در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو و نمایندگان اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد با تبریک فرارسیدن ایام نوروز و ماه بهار قرآن، اظهار کرد: ایران اسلامی در طول حیات پربار خود هیچگاه آغازگر یک تخاصم و یا جنگ بر علیه کشوری نبوده ولی در جایگاه دفاع از کیان و عزت کشور در برابر تجاوز دشمن، بسیار مقتدر و پرصلابت ظاهر شده است.

وی ارتقای سطح روابط با کشورهای همسایه و عربستان سعودی را حرکتی در چهارچوب سیاست خارجی عزتمندانه و همراه با اقتدار نظام توصیف کرد و افزود: کشور ما همیشه پیام صلح و دوستی به کشورهای مسلمان و منطقه فرستاده و با توجه به اشتراکات دینی و اسلامی در صورت اصلاح رفتارهای غیر منطقی، زمینه و بستر برای گسترش مناسبات فراهم است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در کرمانشاه هم سعی می‌کنیم از ثمرات این توافق جدید در راستای رونق اقتصادی و توسعه تجارت استان بهره بگیریم.

صحرایی با گرامیداشت ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت، عنوان کرد: ملی شدن صنعت نفت یک حرکت ملی برای تسلط مردم بر منابع کشور بود و یادآور تاریخ سیاه چپاول بیگانگان در ایران به ویژه آمریکا و انگلیس است.

وی به برخی تلاش‌های ثمربخش در حوزه تأمین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در حوزه بانک‌ها اتفاقات بسیار خوب و راهگشایی رخ داده که آثار مثبت و مبارک آن را در سال ۱۴۰۲ برای کارآفرینی و تولید شاهد خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه اجرای طرح جذب نخبگان دانشگاهی و دانش آموزی در حوزه صنعت استان را بسترساز تحول و پویایی در استان دانست و گفت: تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر بستر جذب دانش آموزان و دانشجویان نخبه کرمانشاهی در بخش صنعت استان را فراهم کنیم تا این عزیزان به اشتغال و پیشرفت استان کمک کنند.

صحرایی بیان کرد: بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان ما از بهره هوشی بالایی برخوردارند و توانایی اختراع و ساخت پیچیده‌ترین ابزارهای فنی را دارا هستند که بسیاری از آن‌ها از قابلیت سرمایه گذاری و تولید تجاری برخوردار هستند.

وی افزود: نوجوانان نخبه باید شناسایی و به سمت هنرستان‌های فنی هدایت شوند و در ادامه زمینه آشنایی و حضور آنها در صنایع مهم استان فراهم شود.

صحرایی ادامه داد: برای ترغیب بیشتر دانش آموزان و دانشجویان نخبه باید مشوق‌های مناسبی تعریف شود تا حضور در فضای صنعت از جذابیت بیشتری برخوردار شود.

در این نشست طرح جذب نخبگان دانشگاهی و دانش آموزی در حوزه صنعت استان و همچنین گزارش بررسی و پایش فضای کسب و کار استان کرمانشاه ارائه شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری اقتصادی ایران
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا