درباره ساخت و راه‌اندازی «برج فناوری» در لرستان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری لرستان از ساخت و راه‌اندازی «برج فناوری» در این استان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، فرهاد نامداری روز یکشنبه در جلسه بررسی اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی نمودن شعار محوری سال در سخنانی با اشاره تدوین برنامه اجرایی یک ساله و شروع تدوین برنامه چهار ساله حوزه دانش‌بنیان لرستان، اظهار داشت: ظرف یک ماه گذشته تدوین برنامه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان در قالب این برنامه، افزود: برنامه چهار ساله دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین وظایف آنها تعریف شده است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان از سال گذشته تا امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان از ۲۵ مورد به ۳۵ مورد افزایش یافته است، افزود: چشم انداز توسعه اقتصادی استان، متولیان و بازیگران عملیاتی کردن برنامه‌ها و اقدامات، ذی نفعان کلیدی و … در قالب برنامه توسعه اقتصادی دانش بنیان لرستان مشخص شده اند.

نامداری با بیان اینکه میزان رشد بودجه این حوزه طی امسال قابل قبول نبوده که امیدواریم با استفاده از ظرفیت نمایندگان این حوزه ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: چالش‌ها، افق‌ها و … در قالب این برنامه پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: جایگاه استان در این حوزه مطلوب نیست و امیدواریم در سال آینده این بخش استان نسبت به کشور ارتقا پیدا کند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره برنامه عملیاتی استان در این حوزه و راه اندازی پردیس‌های دانش بنیان از سوی پارک علم و فناوری و بخش خصوصی، افزود: بخش دولتی در سال ۱۴۰۴ در این حوزه ورود پیدا می‌کنند.

نامداری با اشاره واگذاری ۱۲ هکتار زمین تا سال ۱۴۰۴ برای عملیاتی شدن برنامه‌ها و اقدامات حوزه دانش بنیان، گفت: زمین‌های موجود به لحاظ توپوگرافی مفید برای واحدهای فناوری نیست.

وی با اشاره فعالیت ۱۶۸ واحد فناور در لرستان و برنامه ریزی برای افزایش آنها، بیان داشت: افزایش اراضی پارک علم و فناوری، ایجاد شهرک‌های فناوری، افزایش تعداد مراکز رشد، مراکز تحقیق و توسعه و در نهایت افزایش اشتغال در پارک علم و فناوری، ایجاد ۹۰۰ شغل، افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، ساخت و راه اندازی «برج فناوری»، اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و … از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان، همچنین افزایش سطح کشت گیاهان دارویی، رونق حوزه گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌ها، توسعه گردشگری فناوری و … را از دیگر برنامه‌های در دستورکار در استان برشمرد و گفت: ایجاد طرح‌های صنعتی با استفاده از ظرفیت فناوری از دیگر اقدامات در دستور کار خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا