تشکیل صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از دانش‌بنیان‌های جوان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مریم کارگر نجفی گفت: صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و صندوق نوآوری تسهیلاتی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است، ضمن اینکه با تقویت مراکز رشد، عملا فضا برای ورود و مشارکت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نوپا و جوان فراهم می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، مریم کارگر نجفی، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اشاره به حرکت در مسیر تحقق اهداف نامگذاری سال‌جاری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»، گفت: در همین راستا از ابتدای سال ۱۴۰۱، ستاد «دانش‌بنیان» به ریاست وزیر نیرو تشکیل شد و این ستاد تاکنون ۱۵ جلسه برگزار کرده است. وزارت نیرو به عنوان دومین وزارتخانه‌ای است که مصوبه آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از هیئت وزیران دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو مسئولیت تامین زیرساخت‌های آب و برق را برای شهروندان کشور برعهده دارد، ادامه داد: در این باره در حوزه‌های مختلف در بخش آب، برق و همچنین فاضلاب از خدمات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بهره‌مند هستیم.

کارگر نجفی تعریف طرح‌های پیشران را از جمله وظایف وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: مجری این طرح‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان درنظر گرفته شده و بخشی از خدمات مورد نیاز وزارت نیرو توسط این شرکت‌ها بررسی و پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها برای این شرکت‌ها برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و چندین اقدام در آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدنظر قرار گرفته است؛ خوشبختانه این مهم کلید خورده است به طوری که اکنون بسیاری از اقدامات در مراحل میانی قرار دارند.

کارگر نجفی ایجاد پارک فناوری نیرو، تقویت مراکز رشد، حمایت مالی در قالب اعطای تسهیلات (بند «ط» در ضوابط بودجه)، احداث کارخانه نوآوری نیرو و … را از جمله اقدامات وزارت نیرو برشمرد و اضافه کرد: صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و صندوق نوآوری تسهیلاتی را برای این شرکت‌ها در نظر گرفته است، ضمن اینکه با تقویت مراکز رشد، عملا فضا برای ورود و مشارکت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نوپا و جوان فراهم می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا