نخستین مرکز توسعه مشاغل خانگی در کشور راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس کمیته کارآفرینی و توانمندسازی کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلانشهر‌های کشور گفت: تا پایان سال مجموع مراکز افتتاح شده کارآفرینی در پایتخت به ۲۰ عدد می‌رسد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، دکتر احمدی صدر در ادامه گفت: این مراکز تحت عنوان مراکز تسهیل و توسعه کسب و کار به اختصار مراکز پویش، مراکز کارآفرینی اجتماعی و مراکز توسعه بازار و فروش با رویکرد بهبود فضای کسب و کار برای صاحبان کسب کار شهر تهران راه‌اندازی می‌شود.

رئیس کمیته کارآفرینی و توانمندسازی کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلانشهر‌های کشور افزود: تا کنون نیز ۱۴ مرکز به صورت رسمی افتتاح شده است و دو مرکز نیز بدون انجام تشریفات اداری آغاز به کار کرده‌اند و تا پایان سال ۴ مرکز دیگر هم افتتاح می‌شود تا شمار این مراکز به عدد ۲۰ برسد.

دکتر احمدی صدر افزود: این چهار مرکز، علاوه برکلانشهر تهران به سایر کلانشهر‌ها هم خدمات ارائه می‌دهند بطور مثال مرکز کارآفرینی اجتماعی منطقه ۴ که خدمات ویژه‌ای برای گروه‌های مردمی، حلقه‌های میانی خدمات می‌دهند تا شاهد توسعه این گروه‌ها باشیم.

ریس کمیته کارآفرینی و توانمندسازی کمیسیون اجتماعی و فرهنگی کلانشهر‌های کشور ادامه داد: اقدام نوآورانه دیگر، راه‌اندازی اولین کارخانه نوآوری اجتماعی فرهنگی ویژه کلانشهر تهران است که امیدواریم به اهداف و دستاورد‌های خوبی برسیم و بتوانیم آن را در سایر کلانشهر‌ها هم توسعه بدهیم.

صدر تصریح کرد: در نظر داریم اولین مرکز توسعه مشاغل خانگی کشور را با نقش تسهیل‌گری شهرداری تهران و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی در منطقه ۵ راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر الکترونیکی کردن خدمات اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار خود را از طریق خط تلفنی که شهرداری تعبیه کرده و درگاهی که با همکاری وزارت تعاون راه‌اندازی شده است پیگیری کنند.

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در پایان گفت: دستیابی به حداقل ۱۰۰۰ شغل خانگی پایدار در طی یکسال ویژه گروه هدف مشاغل خانگی، چشم اندازی است که برای این مرکز تدوین کرده‌ایم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا