سفارش رپورتاژ آگهی: 09128237336

آیا در دانشگاه‌های نسل 5، کارآفرینی دانشگاهی منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود؟

دکتر ایرج نبی پور در پنل پاسخگویی اجتماعی در تحقیقات سلامت با موضوع آینده تحقیقات پاسخگو در دانشگاه های نسل 5 اعلام کرد: دانشگاه های نسل پنجم به دنبال علم پایدار و توسعه پایدار از طریق نوآوری هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر ایرج نبی پور در پنل پاسخگویی اجتماعی در تحقیقات سلامت با موضوع آینده تحقیقات پاسخگو در دانشگاه های نسل 5 تصریح کرد: تحقیقات و نوآوری پاسخگو چنان اهمیتی دارد که به عنوان یکی از ارکان اساسی دانشگاه نسل چهار معرفی خواهد شد. پلتفرم عمیقی است که در تحقیقات اجتماعی ریشه می دواند و توسعه اقتصادی را به توسعه اجتماعی پیوند میزند و در نتیجه با عبارت جدیدی با عنوان نوآوری اجتماعی روبرو می شویم که با کارآفرینی دانشگاهی پیوند دارد. کارآفرینی دانشگاهی توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه اجتماعی دانش بنیان را هم ایجاد می کند.

دکتر نبی پور افزود: اگر ماموریت دانشگاه های نسل چهار در کنار آموزش، پژوهش و نوآوری فناوری باشد اکنون نوآوری اجتماعی را هم داریم. در  قالب دانشگاه های نسل چهارم میان علوم انسانی و هنر و فعالیت های اجتماعی و با دانشگاه ها پیوند برقرار می کنند.

وی با بیان اینکه نوآوری اجتماعی تغییر سیستمی ایده های نوین را در پی دارد و تغییراتی را در ساختارها ایجاد می کند، افزود: شیوه تولید دانش نیز در نسل چهارم متفاوت است و با زمینه جدید خلق دانش با تغییر پارادایم روبرو خواهیم بود.

دکتر نبی پور با بیان اینکه دانشگاه های نسل پنجم یک سطح بالاتر می رود، افزود: توجه به محیط زیست در این نسل از دانشگاه دیده می شود. به دنبال علم پایداری و توسعه پایدار از طریق نوآوری هستند. نظام های سیاسی، اقتصادی، محیط طبیعی، و غیره را بر پایه نوآوری به هم وصل می کند.

وی افزود: دانشگاه های نسل پنجم از چالش های زیست محیطی به دنبال فرصت برای نوآوری است و با عبارت جدید کارآفرینی بوم زیستی روبرو می شویم که فصل مشترک کارآفرینان سنتی، اجتماعی و غیره است که در گذشته وجود داشته اند.

او با بیان اینکه متاسفانه در ایران هنوز این نوع از کارآفرینی بوم زیست را تجربه نکرده ایم افزود: اوکلند نیوزلند، اوزاکا ژاپن و آدلاید استرالیا در رده های یک تا سه شهر برتر زیست پذیر جهان در سال 2021 قرار دارد.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
وزارت بهداشت

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا