رسول یار احمدی: دانش‌بنیان‌های فعال در زمینه ثبت بیماری‌ها حمایت می‌شوند

رییس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰ برنامه ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت در کشور فعال است، گفت: بر مبنای شعار سال از شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ثبت بیماری‌ها حمایت خواهد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، دکتر رسول یاری احمدی با اعلام خبر تاسیس شبکه ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت در آینده، گفت: بر مبنای شعار سال از شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ثبت بیماری‌ها حمایت خواهد شد و در این راستا تغییر رویکرد روند سیاست‌گذاری برنامه‌های ثبت بیماری‌ها و انتخاب برنامه‌های اولویت‌دار و عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های مجری و معاونت تحقیقات برای توسعه کمی و کیفی برنامه در دستورکار معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار دارد.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰ برنامه ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت در کشور فعال است، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی برای توسعه همکاری‌های خود و به اشتراک گذاری داده‌های مرتبط با برنامه ثبت با یکدیگر تفاهم‌نامه‌های همکاری امضای می‌کنند که در روند ارزشیابی دانشگاه‌ها مورد بررسی و نظارت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.

برنامه ملی ثبت بیماری ها و پیامدهای سلامت، از ابتداء سال ۱۳۹۳ به همت معاون وقت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، با هدف اصلی راه اندازی حداقل ۲۰ نظام ثبت بیماری ها در موضوعات اولویت دار حوزه علوم پزشکی و بهداشت در کشور راه اندازی شده است.

این برنامه که وظیفه ساماندهی و حمایت مالی و فنی از راه اندازی نظام های ثبت نوین و همچنین نظام های ثبت در حال اجرا در کشور را برعهده دارد، در واقع به دنبال جمع آوری مستمر و نظام مند اطلاعات کلیه افراد در یک جمعیت مشخص می باشد که برای آن ها یک بیماری یا رویداد بهداشتی خاص تشخیص داده شده است.

رییس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات وزارت بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر که در روند ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی قرار داریم، بالغ بر ۷۰ تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه‌ علوم پزشکی مبدا که دارنده مجوز برنامه ثبت است و دانشگاه علوم پزشکی همکار که قصد به اشتراک‌گذاری داده‌های خود را دارد، به امضا رسیده است که تمامی آنها در فرآیند بررسی مدارک دانشگاه‌ها بررسی شده‌اند.

یاراحمدی با تاکید بر برنامه‌های ملی ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت، گفت: بر مبنای شعار سال از شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر ثبت بیماری‌ها حمایت خواهد شد و در این راستا تغییر رویکرد روند سیاست‌گذاری برنامه‌های ثبت بیماری‌ها و انتخاب برنامه‌های اولویت‌دار و عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های مجری و معاونت تحقیقات برای توسعه کمی و کیفی برنامه در دستور کاری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار دارد.  

رئیس مرکز توسعه، هماهنگی و ارزیابی تحقیقات، از تاسیس شبکه ثبت بیماری‌ها و پیامدهای سلامت در آینده خبر داد و اظهار کرد: پس از اتمام مراحل ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی، نتایج ارزشیابی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ نیز منتشر و اعلام خواهد شد. پس از آن مستندسازی و رتبه‌بندی برنامه‌ها را در پیش خواهیم داشت.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ وی همچنین از هماهنگی با معاونت‌های درمان و بهداشت در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت جهت بهره‌برداری از شواهد برنامه‌های ثبت در برنامه‌های بهداشتی-درمانی کشور خبر داد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا