یونس پناهی: تعداد شرکت‌های دانش بنیان حوزه پزشکی کشور ۳۰ درصد افزایش یافت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه های مختلف پزشکی در کشور در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، یونس پناهی روز پنجشنبه در حاشیه گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی منطقه یک کشور افزود: همسو با فرمایشات و شعار سال رهبر معظم انقلاب در خصوص شرکت های دانش بنیان بنا داریم تا آخر امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه را تا صد درصد افزایش دهیم.

وی تعداد شرکت های دانش‌بنیان حوزه پزشکی کشور را نزدیک ۲ هزار شرکت اعلام کرد و ادامه داد: البته این افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بدین معنا نیست که فقط کمیت را در نظر بگیریم و در این زمینه کیفیت نیز مدنظر است و باید شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای کیفی سازی به سمت و سویی حرکت کنند که با توجه به نیاز جامعه مبادرت به تولید دارو و تجهیزات پزشکی کنند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: برای دانش بنیان شدن شرکت‌ها شاخص هایی مورد نظر است که اساس این شاخص‌ها ارزیابی صورت می‌گیرد که از جمله این شاخص‌ها، تولید محصول قابل استفاده در حوزه سلامت برای مردم است.

پناهی ادامه داد: بنا داریم تا به شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات مورد نیاز خود را معرفی کنیم و آنها براساس نیازهای مراکز و دانشگاه‌ها مبادرت به تولید محصول کنند و بدین صورت چرخه بازاریابی انجام می شود .

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال از نظر تولید محصولات دانش بنیان در حوزه بهداشت و سلامت تولیدات خوبی به بازار عرضه می‌شود. که قابلیت استفاده برای جامعه وجود دارد.

اختصاص ۶۰ درصد بودجه به فناوری

معاون وزیر بهداشت گفت: امسال ۶۰ درصد بودجه ها به سمت فناوری و برای تامین زیرساخت های تحقیقاتی سوق داده می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: با تخصیص اعتبار و حمایت هایی که از بخش فناوری صورت می گیرد امیدواریم که رتبه تولید فناوری کشور را ارتقا دهیم و از جایگاه شصتم در جهان به جایگاههای خوبی برسیم.

پناهی همچنین رونمایی از چند دارو و تجهیزات پزشکی شرکت های دانش‌بنیان چند دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت : این برنامه رونمایی از مهرامسال با حضور وزیر بهداشت انجام خواهدشد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا