درباره تاسیس کانون کارآفرینان برتر

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت کار با اشاره به تاسیس کانون ملی کارآفرینان برتر در کشور از شناسایی ۲۰۰ کارآفرین برتر استانی در ۳۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، علی زندوکیلی، اظهار کرد: کانون کارآفرینان برتر رسمی ملی و استانی بر اساس بند ۸ مصوبه شورای عالی اشتغال و اساسنامه جدید تشکیل شده و به عنوان هیات اندیشه‌ورز و شبکه مشاوران کارآفرینی در سراسر کشور فعالیت خواهد کرد.

وی افزایش اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در جوانان، مشارکت کارآفرینان در توسعه اقتصادی و ایجاد فضای تعامل میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصاد از طریق عضویت در کانون کارآفرینان برتر رسمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه ساله جشنواره کارآفرینان برتر در استانها برگزار می شود و برگزیدگان جشنواره در کانون کارآفرینان برتر به فعالیتهای صنفی خود ادامه می‌دهند. امسال در اساسنامه کانون نقاط ضعف برطرف شده تا زمینه تامین منافع صنفی کارآفرینان تقویت شود.

به گفته زند وکیلی، افراد منتخب در هیات امنایی با ریاست استاندار و حضور مدیران کل اقتصادی استان گرد هم می آیند و دستگاه‌هایی همچون سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان اندیشه ورز و کمک کننده به جریان توسعه کارآفرینی در استان این مرکز حضور دارند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال از شناسایی ۲۰۰ کارآفرین برتر استانی در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: تاکنون با برگزاری ۱۳دوره جشنواره ۲۰۰ نفر کارآفرین به جامعه معرفی شدند.

زند وکیلی درعین حال با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره کانون کارآفرینان برتر ملی گفت:جشنواره کارآفرینان برتر هر سال در دو سطح ملی و استانی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات تشکیل می شود و امسال نیز بخش‌های کارآفرینی اجتماعی و تعاون به آن اضافه شدند. در این جشنواره شرکت‌کنندگان با شاخص‌های دقیق و طی چند مرحله داوری حضوری و مجازی انتخاب می‌شوند و سپس افراد منتخب در کانون کارآفرینان برتر رسمی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند.

به گفته وی اشتغال، نوآوری، صادرات، مسئولیت اجتماعی و شخصیت کارآفرینی از مهمترین شاخص‌های انتخاب کارآفرینان برتر ملی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا