رونمایی از داشبورد مدیریت هوشمند کوثر؛ جهت دستیابی به اطلاعات و آمار دقیق تولید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آخرین روز پایانی نمایشگاه مسئله‌ محور دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر، داشبورد مدیریت هوشمند و کتاب هوشمند کوثر برای دریافت اطلاعات و آماردقیق تولید و فروش رونمایی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، نمایشگاه مسئله‌ محور دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌‌های تابعه با حضور ۴۲ شرکت فعال در زمینه‌‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی از روز سه‌شنبه – دوم اسفندماه آغاز به کار کرد و در این نمایشگاه چهار روزه، ۱۲۴ مسئله و مشکل شرکت‌‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر احصا و در هفت محور با اهمیت مطرح شد تا با توانمندی شرکت‌‌های دانش‌بنیان مشکلات رفع شود و قراردادهایی در این خصوص منعقد خواهد شد.

در نخستین روز این رویداد از سامانه «بامک» (سامانه عرضه مستقیم محصولات شرکت‌‌های وابسته) به عنوان بازار مشترک کوثر جهت ارائه محصولات و خدمات به جامعه ایثارگران با حضور مسئولان بلند پایه کشوری رونمایی شد که در مرحله اول، ۵۰ محصول تولیدی این سازمان از جمله محصولات کشاورزی (گوشت قرمز، گوشت مرغ، فراورده های لبنی)، صنایع غذایی، صنایع صنعتی (لوازم خانگی) و خدماتی با تخفیف ۱۵ تا ۵۰ درصد زیر قیمت بازار درب منزل جامعه ایثارگری تحویل داده می‌شود.

فاز اول این سامانه شامل ۱۰۰ هزار جامعه ایثارگری استان تهران، فاز دوم شامل یک میلیون نفر جامعه ایثارگری کل کشور و فاز سوم شامل سه دهک پایین جامعه ایثارگری که هر سه ماه یکبار با شارژ یک میلیون تومان در کیف پول دیجیتال می‌توانند از مزایای این سامانه بهره مند شوند.

دومین و سومین روز این نمایشگاه نیز با برگزاری رویدادهای علمی و فناورانه با عنوان استارت‌آپ ویکند برای پردازش ایده و طرح‌های جدید با شعار «با هم می‌سازیم» به فعالیت خود ادامه داد.

امروز در اختتامیه نمایشگاه مسئله محور دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر، روز جمعه – پنجم اسفندماه برگزار شد، سامانه هوشمند کوثر و کتاب هوشمند با حضور مسئولان، افراد متخصص، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و استقبال علاقمندان رونمایی شد.

سامانه هوشمند کوثر تحت عنوان داشبورد مدیریت هوشمند کوثر برای ارائه شفاف اطلاعات تولید، فروش، انبار، نیروی انسانی و صورت‌های مالی در جهت شفاف سازی فعالیت‌های این سازمان است.

بر این اساس مدیران می‌توانند با استفاده از گزینه داشبورد در این سامانه پس از ورود به بخش اصلی، اطلاعات مورد نیاز خود را برای تصمیم‌گیری و مدیریت زیر مجموعه‌‌ها استفاده کنند و از سوی دیگر طراحی سامانه به گونه‌ای بوده که مدیران بتوانند به سهولت با یکدیگر ارتباط داشته باشند و در مورد روند فعالیت تصمیماتی را اتخاذ و ابلاغ کنند.

طی چهار روز اخیر، کارآفرینان و سرمایه گذاران از این رویداد بازدید کردند به طوری که امکان انتخاب هر ایده و طرحی برای اجرا وجود دارد که می‌تواند مسیر جدیدی را پیش روی جوانان خلاق ایجاد کند.

این رویداد علمی، با همکاری سازمان اقتصادی کوثر و صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با برگزاری سخنرانی‌ها، کنفرانس و پنل جهت ارایه طرح‌ های جدید و نوآورانه حاضران از استان‌‌های مختلف برگزار شد به طوری که افراد در گروه‌های سنی مختلف ایده های خود را در ۶۰ ثانیه ارائه دادند و در نهایت ۱۰ طرح با رای هیات داوران انتخاب شد.

«ناصر فخاری» مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در آخرین روز اختتامیه این نماشگاه گفت: طی ۱۵ ماه گذشته اهداف راهبردی «اقتصاد رهنما» تحت عنوان رفاه، هوشمند سازی، نوآوری، مولدسازی و استعدادیابی دنبال شده است به طوری که در ابتدای امر سامانه امساک برای استعدادیابی مدیران این سازمان رونمایی شد.

وی افزود: در این سامانه افراد مستعد شناسایی شدند و در هیات مدیره شرکت‌ها و مشاغل مدیریتی فعالیت دارند که تاثیر بسزایی در سیاست گذاری و برنامه ریزی برای ارتقای شرکت های وابسته به سازمان داشته است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: در این نمایشگاه نیز سامانه بامک (بازار مشترک کوثر) و کارت الکترونیکی رایگان رونمایی شد که دراین سامانه ابتدا جامعه ایثارگران استان تهران، درمرحله دوم جامعه ایثارگران کل کشور و در مرحله سوم سه دهک پایین جامعه ایثارگری را شامل می‌شود.

فخاری گفت: با اتصال سامانه بامک به سامانه هوشمند کوثر علاوه بر داشتن اطلاعات دقیق اموال و دارایی‌های سازمان و شرکت‌های تابعه، میزان مواد اولیه، هزینه های تمام شده تولید، حجم تولید، انبارها، میزان فروش، نیروی انسانی و صورت های مالی به طور کامل مشخص است.

وی اضافه کرد: همچنین به صورت آنلاین اطلاعات در اختیار سازمان مالیاتی کشور قرار می گیرد تا مالیات سازمان و شرکت‌های تابعه دریافت شود.

به گفته وی، رونمایی از کتاب هوشمندسازی کوثر وضعیت فعلی سازمان، نقدها، راهبردها و برنامه ها مشخص است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر براین باور است که با وجود اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم که با مدیریت یکپارچه موجب سوددهی و افزایش درآمد شرکت های این سازمان شده و آنها را از زیان دهی خارج کرده است اما همچنان این سازمان با وضعیت مطلوب مدنظر ۲۰ درصد فاصله دارد.

وی با اشاره به انتقادها به اطلاعات و داده‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: هنوز مشخص نیست وزارت جهاد کشاورزی اطلاعات و آمار خود را از کجا استخراج می کند، زیرا اگر ۳۰ سال گذشته افرادی ادعا داشتند که مصرف آب بخش کشاورزی ۹۰ درصد، خانگی ۸ درصد و صنعت دو درصد است هنوز پس از گذشته سه دهه همچنان از این آمارها استفاده می شود و کسی به دنبال استخراج آمار جدید نیست.

فخاری تصریح کرد: این سازمان آمادگی ارایه خدمات سیستم هوشمند کوثر به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت را دارد تا با نصب و اتصال به این سیستم به آمارهای دقیق و روز دست پیدا کنند.

«حسین رحمانی» رییس مرکز هوش مصنوعی دانشگاه تهران در مراسم اختتامیه این نمایشگاه گفت: ایران با وجود نخبگان امکان دستیابی به سیستم های هوشمند مختص به خودش را دارد و نیازی به کپی برداری از کشورهای دیگر از جمله امریکا نیست زیرا اگر قرار باشد از کشورهایی نظیر امریکا کپی برداریم که ایران به امریکای دوم تبدیل می شود.

«ابراهیم عزیزی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون سیاست های مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده که نقشه راه ما است و بزودی لایحه دولت در محورهای پیشرفت، عدالت، رشد ۸ درصدی تولید، افزایش بهره وری عوامل تولید، نیروی انسانی؛ مدیریت، سرمایه گذاری، کارآمدی، تحول و نوآوری و آینده نگری در آن دیده شود.

وی اظهارداشت: پیشرفت بر مبنای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه می تواند باعث عدالت شود.

در روز پایانی این نمایشگاه؛ شرکت سرمایه‌گذاری عمران کوثر، شرکت کشت و صنعت شریف آباد، شرکت شهاب، شرکت صنایع غذایی بهچین ثامین، شرکت سرمایه گذاری معادن کوثر و شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرش کوثر از جمله شرکت هایی بودند که با حضور «ناصر فخاری» مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، «محمود پاکدل» معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، «ابراهیم عزیزی» نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.

نخستین رویداد نمایشگاهی مسئله‌ محور سازمان اقتصادی کوثر روز سه شنبه دوم اسفندماه در سالن ۳۸A محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی تهران برپا شد و امروز – جمعه پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ با ارائه دستاوردهای شرکت‌‌های تابعه، شرکت‌های دانش‌بنیان و علم و فناورانه به کار خود پایان داد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا