ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی در مشاغل اغذیه و خوراکی

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس از ممنوعیت هرگونه بکارگیری اتباع خارجی به عنوان کارگر در مراکز عرضه غذا و نوشیدنی به ویژه در رستوران‌ها در استان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد علی خادم الرسول»، با بیان اینکه بر این اساس، هرگونه بکارگیری اتباع خارجی به عنوان کارگر در مراکز عرضه غذا و نوشیدنی به ویژه در رستوران‌ها ممنوع است افزود: با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی از کارفرمایان سودجو برای فرار از پرداخت حق بیمه و به دلیل ارزان بودن نیروی کار خارجی، اتباع غیر مجاز را به خدمت می‌گیرند که این اقدام موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای جویندگان کار و نیروهای کار داخلی و دیگر پناهندگان مجاز به اقامت و کار می‌شوند و از این طریق فعالیت‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

خادم الرسول افزود: بر اساس ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، چنانچه کارفرمایان از اتباع خارجی فاقد پروانه کار و یا افرادی که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده بکار گیرند یا اتباع خارجی را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده بپذیرند، تخلف کرده و مشمول جریمه تا پنج برابر حداقل دستمزد روزانه برای هر روز اشتغال تبعه غیر مجاز شده و در صورت ادامه تخلف واحد صنفی توسط پلیس اماکن پلمب خواهد شد.

وی گفت: به منظور شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز در شهرستان شیراز، گشت مشترکی با حضور دانشگاه علوم پزشکی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصناف و همراهی اداره کل امور اتباع خارجی استانداری فارس فعالیت دارد.

خادم الرسول افزود این گشت بازرسی به شکل روزانه بر اساس گزارش‌های واصله، به شکل سرزده اقدام به بازرسی از واحدهای تولیدی و خدماتی می‌کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا