حضور ۲۳۰ شرکت دانش‌‌بنیان داخلی و خارجی در رویداد Tim۲۰۲۳حضور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دبیر نشست رویداد Tim۲۰۲۳ گفت: رویداد Tim۲۰۲۳ روزهای ۸ و ۹ اسفندماه سال جاری با حضور بیش از ۲۳۰ شرکت دانش‌بنیان، فناور و سرمایه‌گذار از کشورهای مختلف در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، «میلاد صدرخانلو»؛ دبیر نشست رویداد Tim2023 در نشست خبری رویداد سرمایه‌گذاری فناوری که صبح امروز برگزار شد با اشاره به ابتکار جمهوری اسلامی در ایجاد رویداد سرمایه‌گذاری فناوری در بین کشورهای عضو سازمان D8 گفت: این رویداد با تمرکز بر توسعه سرمایه‌گذاری در فناوری روزهای 8 و 9 اسفند ماه در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این رویداد سرمایه‌گذاران تخصصی فناوری در پارک فناوری پردیس جمع خواهند شد تا ضمن بررسی طرح‌های نوآوری و فناوری، سرمایه‌گذاری‌های لازم در طرح‌های برتر صورت گیرد.

صدرخانلو ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک را از اهداف این دوره رویداد Tim2023 برشمرد و گفت: با توجه به استقبال قابل توجه سایر کشورها و هماهنگی صورت گرفته با اعضای D8 این دوره رویداد با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

برگزاری جلسات ارائه توسط استارت‌آپ‌ها و جلسات B2B از برنامه‌های رویداد سرمایه‌گذاری فناوری 2023 است که صدرخانلو به آن اشاره کرد و ادامه داد: حوزه‌های نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، دارو و تجهیزات پزشکی، مهندسی مواد، صنایع فرهنگی و خلاق، معدن و انرژی‌های نو و فناوری مالی از حوزه‌های مختلفی هستند که در رویداد امسال حضور دارند.

دبیر نشست تیم 2023 گفت: از ابتدای آذرماه فراخوان حضور در رویداد 2023 آغاز شد و بیش از 230 ثبت‌نام از بین شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های فناور، مراکز رشد و اساتید و دانشجویان برای حضور در این رویداد انجام شده است. همچنین 52 سرمایه‌گذار از کشور‌های ایران، ترکیه، ارمنستان، بنگلادش، مالزی، سوریه، افغانستان، کنیا و گینه به صورت حضوری و هیئت‌هایی از چین، اوکراین، مصر و کانادا به صورت مجازی در رویداد Tim2023 حضور خواهند داشت.

صدرخانلو افزود: 24 استارت‌آپ برتر توسط کمیته محتوایی و هیئت علمی رویداد انتخاب شده‌اند که در طول برگزاری رویداد به ارائه طرح خود خواهند پرداخت و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ارزیابی آنها می‌پردازند.
برگزاری 4 پنل تخصصی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک فناوری با هدف ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری، دیدگاه مشتریان به عنوان حلقه مفقوده سرمایه‌گذاری، از استارت‌آپ تا صنعت و مشوق‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری از برنامه‌های ویژه رویداد Tim2023 است که صدرخانلو به آنها اشاره کرد.

وی افزود: در 4 دوره گذشته علاوه بر تلاش برای شناخته شدن این رویداد در زیست بوم فناوری کشور‌های عضو D8، قرارداد‌هایی نیز منعقد شده است و به عنوان نمونه در چهارمین دوره این رویداد 11 قرارداد به مبلغ 10.6 میلیون دلار در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، معدن، انرژی، حمل و نقل و فناوری اطلاعات منعقد شده است.

صدرخانلو درباره نهاد‌های داخلی و خارجی حامی رویداد سرمایه‌گذاری فناوری 2023 گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی، سازمان سرمایه‌گذاری ایران، صندوق توسعه، بانک صادرات از حامیان داخلی و سازمان‌های دولتی بین‌المللی شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه، وزارت علوم و فناوری بنگلادش، آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی، برد توسعه مهندسی پاکستان و وزارت علوم و فناوری و نوآوری مالزی از حامیان بین‌المللی رویداد هستند.

بنابراین گزارش در اوایل دهه 90، ایران طرحی را به سازمان اقتصادی دی هشت مبنی بر ایجاد یک شبکه با هدف گسترش و تبادلات فناورانه بین کشور‌های عضو این سازمان ارائه کرد و این طرح با استقبال کشور‌های عضو مواجه شد.

در واقع طرح پیشنهادی ایران تحت عنوان شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-‌هشت D-8 Technology Transfer and Exchange Network (TTEN) توسط پارک فناوری پردیس مطرح شد و در کارگروه فناوری به تصویب کشور‌ها و در نهایت وزرای صنعت این کشور‌ها رسید.

پنجمین دوره نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاری فناوری به عنوان یکی از برنامه‌های D8 TTEN، هشتم و نهم اسفندماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا