نخستین نمایشگاه کسب و کار استان سمنان در شاهرود افتتاح شد

 نخستین نمایشگاه کسب و کار استان سمنان با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین کارجویان و کارفرمایان روز دوشنبه در دانشگاه صنعتی شاهرود گشایش یافت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، نخستین نمایشگاه کسب و کار با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود و پارک علم و فناوری استان سمنان در محل تالار شقایق‌های این دانشگاه افتتاح شد.

افتتاح این نمایشگاه با حضور ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود، علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، محسن نظری رییس پارک علم و فناوری استان سمنان، مرتضی ایزدی‌فر رییس دانشگاه صنعتی شاهرود و جمعی از مسوولان، دانشجویان و کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود در این آیین با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه رویدادی جذاب، نوآورانه و مبتکرانه است، گفت: این رویداد می‌تواند دستاوردهای مختلفی را در حوزه اشتغال، مدیریت منابع انسانی و برقراری ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان فراهم کند.

مرتضی ایزدی‌فر هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه را تحقق ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت دانست و افزود: با برپایی نمایشگاه کار، کارجویان درک درست و کامل‌تری از بازار کار را به دست خواهند آورد و کارفرمایان نیز نیروهای ماهر مورد نیاز خود را جذب می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت سه روز فعال و میزبان کارفرمایان و کارجویان است، ابراز کرد: برگزاری نشست‌های هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود با ۴۰ نماینده شرکت‌های صنعتی و دانش بنیان از سراسر استان سمنان و تهران در راستای معرفی محصولات و ظرفیت‌ها و همچنین زمینه‌های جذب نیروی انسانی مورد نیاز در دستور کار این نمایشگاه است.

رییس دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: کارگاه‌های آموزش کار و کاریابی با موضوعات مختلفی مانند نیازهای بازار کار، مصاحبه شغلی، نحوه جست‌وجوی شغل و مهارت‌های ارتباطی با حضور استادان مجرب برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود هم در این آیین گفت: اکنون افزون بر سه میلیون نفر در بیش از ۸۰ هزار واحد صنعتی و صنفی در کشور فعال هستند.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه نظام آموزشی هم اکنون کشور سرمایه‌بر و پرهزینه است، افزود: نظام آموزشی کشور همچنان در دوران گذشته و بر مدار آموزش‌محور فعالیت دارد، در این راستا باید نسل جدید را به موضوع کارآفرینی آشنا کرد.

وی با اشاره به اینکه نبود تعامل و ناهماهنگی بین‌بخشی فرصت‌های مناسب اشتغال را از بین برده است، ابراز کرد: برای ارتقای نظام آموزشی باید آموزش را در دل واحدهای صنعتی آورد.

جلالی با بیان اینکه امروزه پیوند مناسبی بین واحدهای تولیدی و بنگاه‌های آموزشی شهرستان ایجاد شده است، ادامه داد: همچنان یک فاصله معنادار بین دانشگاه و صنعت وجود دارد.

فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به اینکه تصمیمات مناسبی در شورای آموزش و پرورش شهرستان در راستای ارتباط آموزش با صنعت گرفته شد، افزود: بخشی از آموزش دانش آموزان در واحدهای صنفی و صنعتی انجام خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان هم در این آیین گفت: برگزاری نمایشگاه کار با محوریت توسعه اشتغال است، شرکت‌های فناور و دانش بنیان نیروهای مورد نیاز خود را از دانشگاه‌ها جذب خواهند کرد.

محسن نظری با بیان اینکه به‌هم‌رسانی شرکت‌ها و دانشجویان و نخبگان می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی باشد، افزود: در دانشگاه صنعتی شاهرود واحد کاریابی فعال شده است تا نیازهای صنعت را شناسایی و به دانشجویان معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه نخستین مدرسه اشتغال سازمان محور نیز در پارک علم و فناوری استان سمنان راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: مدرسه اشتغال پارک و واحد کاریابی دانشگاه مکمل هم هستند تا با شناسایی نیازهای صنایع، دانشجویان متناسب با آن نیازها را تربیت کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، توجه به مسایل اشتغال و شرکت‌های دانش بنیان است. هر شرکتی که بتواند دانشجویانی را در حوزه کارآموزی و اشتغال جذب کند از منبع اعتبارات تبصره ۱۶ وام چهار میلیارد تومانی با سود چهار درصد دریافت می‌کند.

راه‌اندازی واحد خودروسازی در شاهرود با ایجاد سه هزار شغل

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: در بودجه امسال ۴۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش صنعت و تولید در نظر گرفته شد.

علی اصغر خانی از راه‌اندازی واحد تولیدی شرکت زامیاد در شهرک صنعتی شاهرود طی سال آینده خبر داد و افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی سه هزار شغل در این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی این واحد تولیدی بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است، ابراز کرد: ساخت سالانه ۲۵ هزار خودرو زامیاد در این واحد تولیدی پیش بینی شده است.

خانی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت این واحد تولیدی اختصاص یافت، اظهار کرد: قیمت این زمین به نرخ گذشته و به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان محاسبه شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح مولدسازی اشاره کرد و گفت: درآمد فروش املاک مازاد دولت نباید خرج هزینه‌های جاری کشور شود.

وی با بیان اینکه از محل اجرای این طرح ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود، افزود: این درآمد باید در بخش ایجاد زیرساخت‌های کشور هزینه شود.

دانشگاه صنعتی شاهرود دارای چهار پردیس، ۱۴ دانشکده و بیش از هشت هزار دانشجو و ۳۴۰ عضو هیأت‌ علمی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا