بوت‌کمپ کارآفرینی در صنعت سلامت برگزار خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 استارت‌آپ «هلثیو» که به عنوان شتاب‌دهنده تخصصی حوزه سلامت دیجیتالی شناخته می‌شود، تصمیم دارد با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی ایران بوت‌کمپ کارآفرینی در صنعت سلامت را برگزار کند. هلثیو این خبر را در جریان رویدادی اعلام کرد که روز سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. پس از گذشت تقریبا دو ماه از بوت‌کمپ کارآفرینی هلثیو، این استارت‌آپ استودیو حالا تصمیم دارد به کمک دانشگاه علوم پزشکی ایران دومین بوت‌کمپ کارآفرینی در حوزه سلامت دیجیتالی را برگزار کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از دنیای اقتصاد،آرش برجی‌خانی، مدیرعامل هلثیو در این باره گفت: «هدف اصلی این بوت‌کمپ در سه محور اصلی خلاصه می‌شود: پرورش روحیه کارآفرینی در صنعت سلامت، آشنایی جامع با چالش‌ها و فرصت‌های این حوزه و تشکیل اولیه تیم‌های نوآور.» او در ادامه با اشاره به موضوع صنعت سلامت به عنوان یکی از ترندهای جذاب جهانی در حوزه کارآفرینی توضیح داد: «سلامت دیجیتالی یا هلث‌تک از موضوعات جذاب کارآفرینی بوده است که پس از کرونا به آن توجه ویژه شد و ما نیز در بوت‌کمپ گذشته که از ۱۹آذر تا دهم دی ۱۴۰۱ برگزار شد، تلاش کردیم ضمن آشنایی علاقه‌مندان با اصول اولیه کسب‌وکار به آنها در زمینه‌های جامع حوزه هلث‌تک یاری برسانیم.

سلامت دیجیتالی، بایوتک، دارو و تجهیزات پزشکی رشته‌های مختلف این بوت‌کمپ‌ها را تشکیل می‌دهند و در دوره گذشته ۱۷۰ نفر دانشجو به صورت آنلاین و حضوری از این دوره‌ها بهره‌مند شدند. ما همچنان معتقدیم اگرچه نمی‌توانیم ریسک کسب‌وکارهای نوپا را از بین ببریم، اما قاطعانه بر این باوریم که می‌توانیم آنها را کاهش دهیم و ریسک عدم آشنایی در افراد علاقه‌مند به کارآفرینی را کمتر کنیم.»

عبدالوهاب برادران، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این رویداد عنوان کرد: «ما وارد نسل چهارم دانشگاه‌ها شده‌ایم. دانشگاه‌های نسل اول تنها به آموزش و درمان فکر می‌کردند، دانشگاه‌های نسل دوم روندی پژوهشی داشتند، دانشگاه‌های نسل سوم مرتبط با صنعت بودند و دانشگاه‌های نسل چهارم در کنار صنعت با رسالت اجتماعی شکل گرفته‌اند و باید بتوانند باری از روی دوش جامعه بردارند و در زمینه اشتغال هم تاثیرگذار باشند. پژوهش باید منجر به تولید محصول شود و این مهم مستلزم آن است که دانشجویان ادبیات کسب‌وکار را یاد بگیرند.

در واقع برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال فقط دانشگاهی بودن کافی نیست.» او در ادامه افزود: «هدف بوت‌کمپ‌ها توانمندسازی دانشجویان برای ورود به فضای کسب‌وکار است و ما می‌خواهیم با استفاده از تجربه مجموعه‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان به شکوفایی آنها کمک کنیم.» مدیرعامل هلثیو در ادامه به روند فعالیت‌های این استارت‌آپ در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: «هلثیو شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه سلامت دیجیتالی است و تاکنون در زمینه‌های تامین مالی، خدمات زیرساخت، فضای اشتراکی منتورشیپ و آموزش استارت‌آپ‌ها متمرکز بوده و «هومکا» و «لیوم» نمونه‌ای از استارت‌آپ‌های این شتاب‌دهنده بوده‌اند.

ما در کنار مهارت‌های کارآفرینی روی آموزش مهارت‌های نرم هم متمرکزیم، چون معتقدیم مدل ذهنی افراد در موفق بودن کسب‌وکارها نقش بسزایی دارد و هر قدر افراد از سنین پایین‌تر با مفاهیم کارآفرینی آشنا شوند اقتصاد جامعه نیز بهتر خواهد شد.» او در ادامه افزود: «از بین ۲۴، ۲۵ تیم استارت‌آپی که ما در آن سرمایه‌گذاری کرده یا نقش حمایتی داشته‌ایم، نرخ موفقیت هلثیو ۳۷ درصد بوده است که بسیاری از عوامل از جمله شرایط اقتصادی، اجتماعی و رگولاتوری در این زمینه موثر است و ما با علم به تمام این مشکلات در تلاشیم کوتاه نیاییم و از حمایت کسب‌وکارها دست برنداریم.»

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
دنیای اقتصاد
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا