مصطفی هاشمی: زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان بدون تشریفات واگذار می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: واگذاری زمین به شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان تقاضا محور و بدون تشریفات مزایده انجام می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا،«سید مصطفی هاشمی» سه‌شنبه ۴ بهمن در جلسه میز خدمت شرکتهای دانش‌بنیان در شیراز، با اشاره به واگذاری زمین به ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی شیراز در سال جاری گفت: هم اینک ۴۳ شرکت دانش‌بنیان تولید محور در شهرکهای صنعتی فارس فعالیت دارند.

او، یکی از اولویتهای مهم شرکت شهرکهای صنعتی فارس در سال جاری را حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور و توسعه فعالیت‌های آنها برشمرد و ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال و با هدف گسترش اقتصاد دانش‌بنیان، از ابتدای امسال برنامه‌های حمایتی در این شرکت تدوین شده و در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌ها حمایت از استقرار مجموعه‌های دانش‌بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی است که در این زمینه شرکتهای دانش‌بنیان تولید محور بدون تشریفات مزایده زمین دریافت می‌کنند.

هاشمی بیان کرد: بخشی از اراضی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و سایر شهرکهای صنعتی برای استقرار و فعالیت شرکتهای دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

او افزود: تاکنون ۴۳ شرکت دانش‌بنیان در شهرکهای صنعتی استان مستقر شده‌اند که این روند امسال و با اعمال سیاست‌های حمایتی شتاب گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، کمک به دانش‌بنیان شدن واحدهای صنعتی مستعد را از دیگر برنامه‌های شرکت شهرکهای صنعتی فارس دانست و ادامه داد: در این زمینه بخش زیادی از واحدهای صنعتی در مرحله نخست شناسایی شده‌اند که با بهره گیری از توان علمی و تخصصی مشاوران مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، برگزاری دوره‌های آموزشی و اختصاص یارانه حمایتی برای انجام خدمات مشاوره‌ای به واحدها برای دانش‌بنیان شدن به دنبال این هستیم که این مهم با سرعت بالایی محقق شود.

هاشمی همچنین با اشاره به ظرفیت شهرک فناوری صنایع شیمیایی فارس که در مجاورت شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر شده، هم گفت: در این مجموعه نیز اقدامات خوبی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و بخش‌های طرح و توسعه، تحقیقاتی و آزمایشگاهی انجام شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا