محمود حسینی پور: ۱۲ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی در مازندران فعال شده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 استاندار مازندران گفت: با حمایت دولت طی یکسال گذشته تاکنون ۱۲ شرکت دانش‌بنیان محصولات کشاورزی در استان فعال شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، «سید محمود حسینی پور»، ظهر پنجشنبه در همایش نوآوری بهره‌وری در حوزه کشاورزی با بیان این که چاره ای جز بهره وری در تولدیات کشاورزی نداریم، گفت: تولید و صادرات محصولات کشاورزی باید متناسب با سلیقه مرم و بازارهای مصرف باشد.

وی با عنوان این که سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی در مازندران نیازمند استانداردسازی برای رقابت با دنیا است،فله فروشی محصولات کشاورزی را قابل توجه ندانست و گفت: این کار سبب از دست رفتن بازارهای داخلی و خارحی می شود.

وی با تاکید براین که باید فرایند تولید تا مقصد و بازار صادرات محصولات کشاورزی را براساس دانش‌بنیان استانداردسازی کنمی، به طرح شناسنامه دارشدن باغات استان اشاره کرد و گفت: این طرح با حمایت دولت سیزدهیم در مازندران و کشور اجرا شده است.

استاندار مازندران یادآور شد: در حال حاضر مرکبات استان برای اولین بار از داخل بنادر استان برای صادرات در حال بارگیری است، گفت: تاکنون محموله های کشاورزی و مرکبات از طریق استان های همجوار صادر می شد.

حسینی پور ایجاد گفتمان برای بهره وری تولیدات کشاورزی را اصل مهم خواند و افزود: مسیر سنتی در فعالیت های کشاورزی ما را به هدف نمی رساند و باید گفتمان بهره وری تولیدات کشاورزی را با هم فریاد زنیم.

وی خواستار ورود و میدان آمدن شرکت های دانش‌بنیان شد و افزود: از سال ۹۲ تاکنون حتی یک شرکت دانش‌بنیان کشاورزی در استان فعال نشده است درحالی که مازندران استانی کشاورزی است و با تلاش دولت ۱۲ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی فعال شده است.

استاندار مازندران مشکل اقتصادی و بازرگانی را سبب نوسانات قیمت محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: همه باید نسبت به آینده استان مسئول و حساس باشیم و باید فرایند تولید سنتی محصولات کشاورزی را اصلاح کنیم زیرا اکنون ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی استان سنتی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا