روح الله ابراهیمی: شهرک‌های صنعتی قم آماده جذب شرکت‌های دانش‌بنیان است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: زیرساخت‌های لازم برای حضور و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان فراهم است و تولیدکنندگان محصولات راهبردی می‌توانند از این قابلیت برای راه‌اندازی کسب و کار مورد نظر خود استفاده کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله ابراهیمی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های مورد توجه در توسعه صنعتی قم، حمایت از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان است و صنعت‌گرانی که در زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان فعال باشند در اولویت واگذاری زمین و بهره‌مندی از سایر امکانات قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به این که شرکت‌های دانش‌بنیان قدرت بالایی برای ایجاد تحول در حوزه توسعه صنایع کوچک استان دارند، افزود: در همین راستا شرکت شهرک‌های صنعتی قم، در سال جاری برگزاری سه رویداد استارتاپی (نوآفرینی) را در برنامه کاری خود قرار داده‌است، همچنین برگزاری ۹ کارگاه آموزشی برای بسترسازی و فرهنگ‌سازی و تقویت استارتاپ‌ها برگزار خواهد شد.

ابراهیمی تاکید کرد: سرمایه انسانی خلاق و نوآور از اساسی‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین به‌شمار می‌آید که به عنوان بزرگترین و با ارزش‌ترین دارایی استان، مورد توجه قرار گرفته‌است و مسئولان برای حمایت عملی از فعالان این عرصه در قم تلاش می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: فناوری‌های نو و ظهور عرصه‌های جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی برای تحول در زمینه فعالیت‌های صنعتی و توسعه اقتصادی استان قم باز کرده‌است و ما با ایجاد زیرساخت‌های لازم از این موضوع که شکوفایی و رشد تولید را به دنبال دارد، استقبال می‌کنیم.

ابراهیمی افزود: با توجه به روند رو به رشد سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ها می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین ارکان برای تولید محصولات دانش بنیان، تامین سرمایه و وجود موسسات و نهاد‌های سرمایه گذاری است که نقش روانی و عملیاتی مهمی در شکل گیری، رشد و موفقیت کسب و کار‌های نوپا دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه مباحث علمی و فناوری، گفت: مسئولان استان می‌کوشند تا با تعیین راهبرد‌های صحیح و مناسب برای حرکت سریع در همه زمینه‌ها، شرایط لازم را برای ارتقای وضعیت شرکت‌های دانش بنیان فعال در قم ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم عنوان کرد: هم‌اکنون نیز شرکت‌های دانش‌بنیان متعددی در شهرک‌های صنعتی استان مشغول فعالیت هستند که به تولید محصولاتی نظیر مخازن فلزی ذخیره‌ای، پلاستیک مصنوعی، دستگاه قرائت از راه دور کنتور، ماشین آلات دفتری و حسابداری، دستگاه تست کنتور آب و ابزار و وسایل ویژه اندازه‌گیری می‌پردازند.

گفتنی‌است طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه شرکت‌های فناور در قم انجام شده و بر اساس آمار سال‌جاری این استان با ۱۱۸ شرکت دانش بنیان در جایگاه هفتم کشور قرار گرفته‌است، هم اکنون ۲ هزار و ۴۹ نفر در شرکت‌های فناور قم شاغل هستند، ارزش شرکت‌های فناور قم در سال ۱۴۰۰، افزون بر چهار میلیون دلار برآورد می‌شود. برخی کارشناسان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اعتقاد دارند ظرفیت اشتغال زایی در زیست بوم علم و فناوری ۲۱ برابر بیشتر از سایر حوزه‌های کسب و کار است که این نکته لزوم توجه بیشتر به این بخش و افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در آن را برجسته می‌سازد.

در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا