تشریح ۲ طرح «دستیار فناوری» و «ترویج کارآفرینی» برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشریح طرح دستیار فناوری و طرح ترویج کارآفرینی، گفت: پارک‌های علم و فناوری ظرفیت مناسبی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «دکتر علی خیرالدین» به اجرای طرح دستیار فناوری اشاره کرد و گفت: در  طرح دستیار فناوری، دانشجویان همزمان با تحصیل، به مدت ۶ ماه  وارد هسته‌های فناوری و پارک‌های علم و فناوری می‌شوند و به دانشجویان مقطع کارشناسی یک میلیون، کارشناسی ارشد ۲ میلیون تومان و در مقطع دکتری سه میلیون تومان دستمزد پرداخت می‌شود.

وی همچنین به اجرای طرح ترویج کارآفرینی اشاره کرد و افزود: در طرح ترویج کارآفرینی در مرحله اول ۳۰ هزار دانشجو تحت پوشش قرار می‌گیرند و دانشجویانی که در دوره های کارآفرینی ثبت نام می کنند، هر دانشجو یک میلیون حقوق دریافت می‌کنند.

خیرالدین تاکید کرد: طرح ترویج کارآفرینی فرصت مناسبی را برای تبدیل ایده به محصول و تبدیل دانش به رفاه اجتماعی فراهم می‌کند.

به نقل از وزارت علوم، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، به ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و افزود: این پارک‌ها زمینه ایجاد یکصد و ۱۱ هزار شغل در حوزه دانش‌بنیان را فراهم  کرده اند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۴۱ هزار شغل در پارک‌ها ایجاد شده است، تاکید کرد: چنانچه به پارک‌ها اعتماد شود و آنها را مورد حمایت قرار دهیم، بستر خوبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی می‌توانند باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا