علی رسولیان: ۶ شهرک فناوری و ۱۰ مرکز نوآوری در کشور به بهره‌برداری رسید

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بهره‌برداری از ۶ شهرک فناوری توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد و گفت: ۱۳۵ واحد فناور در این شهرک‌ها مستقر شده‌اند و ۲۰۵ مشاور تخصصی نیز با آن‌ها همکاری می‌کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «علی رسولیان» در دیدار با معاون وزیر صمت با معاون علمی، فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: ۲۹ کلینیک کسب و کار با ۱۴۰۰ مشاور عضو و سه هزار و ۶۹۹ خدمت ارائه شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه کرد: ۵۷۳ مشاور با اشتغالی بالغ بر یک هزار نفر در این مراکز مستقر هستند و در ۶ماهه نخست سال جاری ۶۵۶ هزار و ۲۷۴ میلیارد ریال قرارداد خدمات مشاوره با واحدهای صنعتی و تولیدی منعقد کرده‌اند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تأکید کرد و ادامه داد: هم اکنون ۷ هزار شرکت دانش بنیان در سراسر کشور وجود دارد. همچنین یک هزار و ۵٠٠ شرکت مستعد دانش بنیان شدن در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شناسایی شده که از این تعداد حدود ۶٠٠ شرکت دانش بنیان شده است.

رسولیان یادآور شد: راهبری فن‌بازارهای منطقه‌ای در ۱۸ استان کشور نیز توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام می‌شود که از این طریق تا کنون ۱۷۷۱ نیاز فناورانه شناسایی و ۴۵۶ نیاز فناورانه رفع شده است.

وی به برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده، ۳۱ پروژه توسعه خوشه‌ای در حال اجراست و ۱۲۲ پروژه توسعه خوشه‌ای نیز خاتمه یافته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین توضیح داد: ۱۰ مرکز نوآوری ذیل برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار ایجاد شده است که این مراکز در اقصی نقاط کشور و در قالب رشته صنعت‌های تخصصی در حال فعالیت هستند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز در این دیدار اظهار داشت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی ظرفیت بسیار مناسبی برای استقرار شرکت‌های توانمند نوآور و فناور هستند و با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید زمینه استقرار هرچه بیشتر آن‌ها را در این مناطق فراهم آورد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی افزود: خوشه‌های صنعتی از خلق ایده تا مدیریت صادرات را می‌توانند انجام دهند و برنامه توسعه خوشه‌ای با توجه به آمایش صنعتی، اقدام مناسبی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بوده است.

وی اضافه کرد: در زمینه‌هایی از جمله حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مبادله فناوری، فن‌بازارهای منطقه‌ای و توسعه خوشه‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری و نوآوری، آمادگی گسترش همکاری‌ها را داریم تا به توسعه فناوری و دانش بنیان شدن صنعت کمک کنیم.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا