محمد خوانساری: ایجاد مرکز داده برای شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایجاد مرکز داده مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان امری ضروری است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «محمد خوانساری» یکشنبه ۱۱ دی در آیین افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات، ارتباطات، امنیت و حراست صنعت نفت ایران اظهار: برگزاری چهارمین دوره از این نمایشگاه نشان از پختگی و عملکرد قابل قبول صنعتی آن دارد.

 معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران عنوان کرد: اقدامات خوبی که در مجموعه پارس جنوبی انجام گرفته، تولیدات بار اول و ساخت داخل الگویی است برای سایر فعالیت‌هایی که می‌توانند در کشور شکل بگیرند.

خوانساری ادامه داد: اگر ما در صنعت تمرکز زیادی در بخش تولیدات داخل می‌گذاریم به دلیل اهمیت و حساسیت بسیار بالای آن است و مجموعه پارس جنوبی و اقداماتی که در اینجا صورت می‌گیرد از طریق تولیدات بار اول و ساخت داخل است که جای تقدیر دارد و نشان می‌دهد عزم مدیران این مجموعه در این زمینه جدی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: در گستره تولیدات داخل پارک علم و فناوری خلیج فارس نیز اقدامات شایانی انجام داده است که نمود آن به استان‌های همجوار رسیده است و اگر توجه کافی به تولیدات داخلی شود بازار سازی بسیار عظیمی در کشور بوجود می‌آید.

خوانساری تصریح کرد: نقش شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی در رونق صنعت و تولیدات داخلی بسیار کلیدی است و این شورا باید مجموعه مدیران حوزه فناوری، اطلاعات و مدیران حوزه پارک علم و فناوری را مرتبط سازد که باعث رشد و جهت گیری آنان شود.

وی در ادامه با اشاره به فناورهای نوین افزود: با استفاده از فناوری‌های روز و باتوجه به سرعت رشد فناوری‌های جدید که جایگزین فناوری‌های پیشین خواهد شد شاهد نورآوری‌های بسیاری در عرصه صنعت خواهیم بود.

خوانساری عنوان کرد: در حوزه تخصصی گاز و پتروشیمی فناوری‌های مشخصی را داریم که به خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی‌های خاص خود پیش می‌روند.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران مطرح کرد: غفلت از فناوری‌های مبتنی بر داده خسارات بزرگی بر جان صنعت باقی می‌گذارد پس انتظار می‌رود به این فناوری با ارزش توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: حجم بسیار بالایی از داده همه روزه در سکوهای پارس جنوبی تولید می‌شود و سوال اینجاست که حد استفاده ما از این داده‌ها چقدر است؟

خوانساری گفت:داده‌های فناوری یک داشبورد عملیات تولیدی نیست بلکه داده‌های ریزی است که به واسطه عناصر حس‌گرهای صنعتی در نقاط مختلف پالایشگاه وجود دارد.

خوانساری گفت: باتوجه به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و پیشرفت‌های صنعتی بازار جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی در این منطقه به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: سرمایه‌گذاری ۱۵۰میلیارد دلاری داخلی در منطقه ویژه اقتصادی پارس ایجاب می‌کند که شرکت‌های دانش بنیان با همت و توانایی بیشتر مرکز داده مناسب را ایجاد کنند که در آینده تولیداتی که از طریق داده صورت می‌گیرد بتواند از طریق همان شرکت‌های دانش بنیان عرضه شود و بازار عرضه را رونق بخشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های تخصصی در منطقه ویژه نقص بسیار موثری در بارور شدن باورهای تولیدات داخلی دارد و باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولیدات دانش بنیان مدیران باید خود را محک بزنند که چه تعداد شرکت دانش بنیان را به زنجیره اقتصادی و فناورانه متصل کرده اند.

خوانساری در پایان عنوان کرد: در استان بوشهر حداقل ۸ شرکت دارای پروانه امنیتی خدمات اطلاعات در حوزه‌های مختلف وجود دارد این شرکت‌ها ظرفیت لازم را دارا هستند که مجری فرمان فرماندهان حوزه اقتصادی پارس جنوبی باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا