مصدق کشاورزی: کلید اشتغال در استان بوشهر مهارت‌آموزی و توسعه کارآفرینی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کل تعاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: کلید اشتغال در استان بوشهر مهارت‌آموزی و توسعه کارآفرینی است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، مصدق کشاورزی صبح چهارشنبه در نشست با مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: امروزه نقش مهم و ارزشمند آموزش‌های مهارتی در ایجاد فرصت‌های شغلی آشکار شده است.

وی اضافه کرد: این آموزش‌ها علاج بیکاری و همتی اثربخش برای رسیدن به شغل است که در هریک از بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات برای مهارت آموزان فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند.

کشاورزی تصریح کرد: بیکاری از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های امروز به شمار می‌رود و عدم برخورداری جوانان جویای کار از مهارت را می‌توان از دلایل مشکل بیکاری نام برد که در این راستا آموزش‌های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است و باید خانواده‌ها جوانان را سمت فراگیری آموزش‌های مهارتی سوق دهند.

گفتمان مهارت را در استان بوشهر نهادینه کنیم

وی راه برون رفت از فقر مهارتی را تربیت افراد ماهر دانست و تاکید کرد: باید گفتمان مهارت را در استان بوشهر نهادینه کنیم تا زمینه برای تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع استان فراهم شود.

کشاورزی با اشاره به اینکه خانواده‌ها آموزش مهارت‌های فنی حرفه‌ای را برای فرزندانشان جدی بگیرند تا در آینده فرزندانشان بیکار نباشند، افزود: توانمند سازی جوانان جویای کار از طریق معرفی به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای کسب مهارت و خود اشتغالی از برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر با بیان اینکه مهارت آموزی فقط مختص امور فنی نیست بلکه مهارت‌های ارتباطی و … را نیز در بر می‌گیرد، گفت: جامعه‌ای که از مهارت برخوردار باشد قدرت او افزایش می‌یابد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا