اختصاص تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان شرقی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: امسال ۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در استان تخصیص یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان‌؛ آقای طاهری در مراغه گفت: ۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان تسهیلات نخستین بار از اعتبارات جزو ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و با نرخ سود ۴ درصد برای حمایت از طرح‌های خود اشتغالی و کارفرمایی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: تسهیلات جدید اشتغالزایی از طریق ۹ دستگاه اجرایی و نهاد‌های حمایتی شامل بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد برکت، بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری، بنیاد علوی، مهارت آموزی کارکنان وظیفه، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی (شرکت‌های تعاونی) پرداخت می‌شود.

آقای طاهری اضافه کرد: این تسهیلات برای طرح‌های انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان و برای کارفرمایی ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: توزیع شهرستانی این تسهیلات بر اساس شاخص‌های جمعیت،مناطق محروم و نرخ بیکاری مناطق صورت گرفته و به دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی و فرمانداران ابلاغ شده است.

وی افزود: فرآیند استفاده از تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ از طریق ثبت نام در سامانه جامع تسهیلات کشور شروع شده است و به طرح‌های انفرادی توسط دستگاه و نهاد حمایتی و طرح‌های کارفرمایی با تصویب کمیته‌های هماهنگی اشتغال شهرستان‌ها به بانک‌های عامل معرفی و پرداخت می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: تسهیلات اشتغال بند ب تبصره ۱۶ در آذربایجان شرقی از طریق ۱۸ بانک عامل پرداخت می‌شود و فرصت مناسبی برای افزایش تولید و خدمات و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی است.

آقای طاهری گفت: سهم شهرستان مراغه از این تسهیلات ۱۲۷ میلیارد تومان است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا