افزایش ضمانت از شرکت‌های دانش‌بنیان تا سقف هفت میلیارد تومان

سرپرست صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: امسال این صندوق سقف ضمانت شرکت‌های غیر تعاونی در دریافت تسهیلات را افزایش داده است، به طوری‌که شرکت‌های دانش‌بنیان تا سقف هفت میلیارد تومان حمایت می‌شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «البرز محمدی» عصر پنجشنبه در نشستی با مدیران شتاب دهنده، مراکز مشاوره کارآفرینی و کافه‌های کارآفرینی خراسان رضوی افزود: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مربوط به دولت بوده و تسهیلات بانکی حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط با اولویت شرکت‌های تعاونی را ضمانت می کند.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد از سبد سهام (پرتفوی) این صندوق سهم شرکت‌های تعاونی و بقیه آن سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر از تعاونی‌ها است که ضامن آنان در نزد بانکها برای دریافت تسهیلات می‌شوند.

محمدی ادامه داد: امسال صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون رویکرد جدیدی را در حوزه فعالیتهای دانش‌بنیانی در کشور اتخاذ کرد که در این راستا با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی سقف ضمانت برای تسهیلات بانکی را افزایش داده است.

وی بیان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تا چند ماه قبل تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تعاونی ها را به صورت ۱۰۰ درصدی ضمانت می کرد اما طی تفاهم با صندوق نوآوری و شکوفایی، سقف این ضمانت اکنون برای شرکت‌های تعاونی تا ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات و برای شرکت‌های غیرتعاونی (دانش‌بنیان‌ها) تا هفت میلیارد تومان تسهیلات افزایش یافته است.

سرپرست صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت: ضمانت این صندوق از شرکتهای غیرتعاونی تا سقف هفت میلیارد تومان تسهیلات با ۱۰ درصد سپرده و نقدینگی بانکی همراه است که از این میزان پنج درصد را صندوق نوآوری و شکوفایی و پنج درصد را متقاضی کسب و کار تامین می کند.

وی اضافه کرد: هرچند ضمانت مزبور میزان خطرپذیری را برای صندوق بالا می برد اما هدف تقویت اقتصاد دانش‌بنیان ها در کشور است.

محمدی اظهار داشت: خراسان رضوی در بخش تعاونی و کارگروهی جزو استان‌های برتر کشور است و حتی نیشابور چندی قبل در زمره معرفی شهر تعاون استان قرار گرفته بود.

سرپرست صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون گفت: در بحث “منتا” (آموزش و ارزیابی هوشمند)، شرکتهای دانش‌بنیان به صورت پراکنده فعالیت می‌کردند، لذا راه‌اندازی مراکز نوآوری در کشور برنامه ریزی شد.

وی افزود: مراکز نوآوری مزبور با سه رویکرد بازآفرینی و احیای بخش تعاون، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از طریق تشکلهای تعاونی، حل مساله بخش تعاون براساس آمایش سرزمینی در هر منطقه روی میز افراد نخبه و صاحب ایده در دستور کار قرار گرفته و در حال شکل گیری است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۸۲۸ تعاونی تولیدی- توزیعی استان با سهم ۱۱ درصدی از کل تعاونی‌های فعال استان، ۲ هزار و ۲۹۸ تعاونی در بخش خدمات با سهم ۳۰ درصدی، هزار و ۷۳۰ تعاونی در بخش کشاورزی با سهم ۲۳ درصدی و ۹۲۶ مورد تعاونی هم در بخشهای دیگر استان فعال هستند.

محمدامین بابایی تعداد تعاونی‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان خراسان رضوی را هشت مورد با ۴۳ عضو و ۴۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: تعداد تعاونی‌های فعال استان در حوزه توسعه عمران پنج مورد است.

وی اظهار داشت: شعبه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در خراسان رضوی تاکنون ضعیف بوده که برای فعال تر شدن این صندوق تلاش می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا