رضا تقی‌پور: قرارگاهی برای اجرای قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» تشکیل شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حتما قوانینی همچون قانون جهش تولید دانش‌بنیان در یک الی دو سال اول جریان راه اندازی بالایی را طلب می‌کند بنابراین ضرورت دارد دولت در این بخش قرارگاهی را در نظر بگیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا،«رضا تقی پو»ر، در ارزیابی خود پیرو اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت:قانون جهش تولید دانش‌بنیان یک قانون در سطح کلان و ملی است.

وی افزود: طبیعتا این قانون تا به دولت و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود، نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها و سازوکار‌های لازم دارد، تصریح کرد: از این رو قوانینی همچون قانون جهش تولید دانش‌بنیان در اصل یکسری موضوعات جدید هستند و طبعتا نیاز به زمینه‌سازی دارند.

تقی پور گفت: آنچه که مشخص است ما  پیشرفت در این قانون را در برخی از محور‌ها اعم از تغییر برخی از رویه‌ها و روش ها، صدور مجوز‌ها و یا باز شدن فضای کسب و کار‌های جدید و استارت‌آپی می‌بینیم، بنابراین این قانون برای حرکت این کسب و کار‌ها راهگشا خواهد بود.

وی بیان کرد: اگر در زمینه اجرای این قانون کمی با احتیاط صحبت می‌کنیم بدین دلیل است که ما هنوز نتایج عملی این قانون را به خوبی در کف میدان ندیده ایم بنابراین لازم است دولت یک تلاش مضاعفی را برای این کار مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی یکسری قوانینی همچون قانون جهش تولید دانش بنیان قرار است تغییرات زیادی را در کشور ایجاد کند، باید دولت ذیل این قوانین یک مسئول پروژه‌ای را تعریف کند. یعنی برنامه‌ای برای عملیاتی شدن قانون داشته باشد آنهم حداقل برای یک الی دو سال اول.

تقی‌پور اضافه کرد: حتما این قبیل قوانین در یک الی دو سال اول جریان راه ‌اندازی بالایی را طلب می‌کند بنابراین ضرورت دارد دولت در این بخش قرارگاهی را در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد: البته ما قوانین دیگری را مشابه این قانون به مانند قانون یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات در موضوع حکمرانی را داریم که حتما نیاز به توجه بالا در دستگاه‌ها دارد؛ لذا قانون جهش تولید دانش بنیان هم می‌تواند منافع زیادی برای دانش آموختگان و نوآوران داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری سال جاری،گفت: امسال هم مزین به موضوع دانش‌بنیان‌ها بوده، از این رو جا دارد که دولت بیاید و برای این قوانین جدید، قرارگاهی را پیش بینی کند تا بدانیم اجرای این قانون تا کجا پیش رفته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا