رحیم یونسی: خلخال پایلوت طرح‌های کارآفرینی دانشجویی شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: برای نخستین بار شهرستان خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های کارآفرینی دانشجویی و جوانان انتخاب شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، «رحیم یونسی» عصر شنبه در نشست با اساتید دانشگاه پیام نور خلخال از اجرای ۲ طرح آموزش مهارتی دانشجویان خبر داد و اظهار کرد: ۲ طرح «کهاد» و «نخلستان» با هدف مهارت‌آموزی و کارآفرینی ویژه دانشجویان و جوانان در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه خلخال به عنوان نخستین شهرستان محل اجرای این طرح‌ها انتخاب شده است، افزود: طرح «کهاد» موضوعات مهارت آموزی ویژه دانشجویان را دنبال می‌کند و «نخلستان» توسط پارک علم و فناوری بر اساس رویکردهای دانش بنیان پیش می‌رود که بر مبنای این طرح جوانان می‌توانند در بخش‌های مختلف اقتصادی اثرگذار باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر تلاش برای افزایش مهارت آموزی دانشجویان خاطر نشان کرد: این طرح‌ها با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اجرایی می‌شود.

یونسی با بیان اینکه مهارت آموزی یک اولویت مهم دانشگاه است، ادامه داد: برخی از دانشجویان به دلیل نداشتن مهارت، توانایی ورود به بازار کار را ندارند که با اجرای طرح نخلستان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات این مشکل حل می‌شود.

وی از تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد آموزش فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل خبر داد و افزود: این اداره کل علاوه بر آموزش دانشجویان، دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کارگاه‌های آموزشی ثابت مراکز نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی در مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی کرده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا