پارک علم و فناوری در دانشگاه رازی کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به مرجعیت علمی این دانشگاه در غرب کشور، گفت: پارک علم و فناوری در دانشگاه رازی کرمانشاه راه‌اندازی می شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، محمدنبی احمدی ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه‌های استان کرمانشاه که با حضور پروفسور شمسی پور سرآمد علمی کشور، مدیرکل آموزش و پرورش و تعدادی از اساتید دانشگاهی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه رازی به‌عنوان دانشگاه معین متولی برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاهی و استانی از روز ۱۲ آذرماه تا ۱۷ آذر ماه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در پایان مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد، افزود: در این مراسم از ۶ پژوهشگر برگزیده استانی، ۳۵ پژوهشگر برگزیده دانشگاه‌های استان، ۱۲ پژوهشگر برگزیده مراکز تحقیقاتی، ۱۸ فناور برتر ۱۹ پرونده منتخب پژوهشگران برتر در دستگاه‌های اجرایی تجلیل می‌شود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران و فناوران به صورتی دانشگاهی و استانی توسط پارک علم و فناوری بر پا شده که از بین ۵۰ طرح ارسال شده ۴۰ طرح منتخب در این نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.

احمدی با تاکید بر اینکه پارک علم و فناوری در دانشگاه رازی راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: با دریافت این مجوز استان کرمانشاه جز سه استانی است که ۲ مرکز پارک علم و فناوری خواهد داشت و امید است که در این مسیر با کمک و همراهی همگی شاهد ارتقا و کارآفرینی بیشتر باشیم.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه رازی استان کرمانشاه در ابعاد مختلف، گفت: دانشگاه رازی امسال در نظام رتبه بندی آی. اس. سی با ارتقا یازده پله‌ای در جایگاه دوازدهم قرار گرفته و شاهد درخشش هفت عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان پر استنادترین پژوهشگران یک درصد جهان و ۱۷ عضو هیأت علمی پژوهشگر به عنوان ۲ درصد پژوهشگر پراستناد جهان بودیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: دانشگاه رازی در حوزه تولیدات علمی از سال ۱۰۱۷ تا ۲۰۲۱ رشد قابل توجه و چشمگیری داشته که در بین دانشگاه‌های غرب کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

احمدی تأکیدی بر مرجعیت علمی دانشگاه رازی در غرب کشور کرد و بیان کرد: بر اساس تعداد استنادات و تولیدات علمی دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های غرب کشور بالاترین آمار را به خود اختصاص داده که همین امر سبب مرجعیت بالای دانشگاه رازی در غرب کشور شده است.

وی اضافه کرد: طبق شاخص همکاری‌های بین المللی دانشگاه رازی کرمانشاه از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۶ نزول جایگاه داشته که پس از تلاش‌های انجام شده از سال ۲۰۱۸ به تدریج مسیر رشد و صعود خود را پیش گرفت و در نهایت از اواسط سال ۲۰۱۹ سیر صعودی را پیش گرفته است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به رشد ۲.۵ برابری اعتبار طرح‌های پژوهشی نسبت به سال گذشته، اعلام کرد: این افزایش اعتبار به سبب تشویق بیشتر پژوهشگران بوده و به صورت ویژه از طرح‌های پژوهشی در سال‌های پیش رو حمایت خواهد شد.

احمدی با اشاره به افزایش طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، گفت: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر افزایش نسب به سال‌های گذشته مشاهده می‌شود و در ارائه طرح‌های تقاضا محور نیز در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا