تخصیص ۸۷ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه گفت: امسال برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان و تقویت زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه در این استان ۸۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «نادر نورایی» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پژوهندگان و فناوران برگزیده استان که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، افزود: این اعتبار از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دستگاه های مربوطه که پروژه هایی در زمینه دانش بنیان داشته باشند اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: یکی از تحولات لازم برای تحقق شعار سال، مصرف علم در سطح جامعه با توجه به نیاز در هر حوزه است تا بتوان با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان اشتغال لازم را ایجاد کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اولویت نخست استان بحث اشتغالزایی است یادآور شد: باید تلاش شود با اجرای طرح های دانش بنیان ضمن توسعه شرکت های فعال در این حوزه به ایجاد اشتغال در استان نیز کمک کرد.

نورایی با تاکید بر توجه به نخبه‌ها و پژوهشگران استان کرمانشاه افزود: کارآفرینی با تکیه بر دانش و پژوهش با همت فارغ‌التحصیلان و دانشجویان بهترین راه برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان به خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه اعتبارات پژوهش در استان نیز امسال از یک درصد به ۲ درصد رسیده است تاکید کرد: باید تلاش کرد تا با برنامه‌ریزی لازم، بخش فناوری و نوآوری ارتباط موثری با صنایع ایجاد کرد تا دانشجویان و فارغ التحصیلان در واحدهای فناور بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کرده و در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

نورایی اضافه کرد: یکی از مشکلات فارغ التحصیلان دانشگاهی در کرمانشاه مرتبط نبودن تخصص آنها با نیاز بازار کار استان است که باید با تلاش مرکز آموزش فنی و حرفه ای و فراهم ساختن سایر سازوکارها این مشکل را رفع کرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم از پژوهشگران و فناوران برتر و برگزیده استان در حوزه های مختلف دانشگاهی و دستگاه های اجرایی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

در حاشیه این آیین، بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار استان کرمانشاه نیز دایر شده است که در آن آخرین تولیدات و یافته های حوزه های مختلف واحدهای تولیدی و علمی و دانش بنیان استان در آن به نمایش گذاشته شده است.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این واحد دانشگاهی هم اکنون دارای حدود ۱۲ هزار نفر دانشجو است که در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای (عمومی) و دکترای تخصصی در ۱۷ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در حال تحصیل هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا