جزئیات معیار حمایت از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان آسیب دیده

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی درباره جزئیات کسب و کارهای آسیب‌دیده گفت: به دانش‌بنیان‌ها تا سقف ۱۰ میلیاردتومان و به شرکت‌های خلاق تا ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، «مهرداد خلیلی»، گفت: شرکت‌هایی که کسب و کار اینترنتی و پلتفرمی مانند آموزش‌های مجازی، خرید و فروش‌های آنلاین و… داشتند طبیعتاً در یکی دوماه اخیر دچار آسیب شدند.

وی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی براساس رسالتی که دارد برای این شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تسهیلاتی در نظر گرفته است که با دستورالعمل خاصی این تسهیلات حمایتی را با نرخ‌های مناسبی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این تسهیلات شامل حال شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین خلاق می‌شود، گفت: بر اساس معیار و ملاک میزان آسیب‌های وارد شده طی یکی دوماه اخیر از این شرکت‌ها حمایت و تسهیلات ارائه می‌شود.

وی درباره کسب و کارهای آسیب دیده در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معیار بررسی آسیب دانش‌بنیان‌ها که کسب و کار اینترنتی و پلتفرم داشتند این است که اگر تعداد کاربر آنها در مهرماه نسبت به مردادماه ۲۰ درصدکاهش داشته باشد می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

وی افزود: همچنین افت حجم ترافیک معیار آسیب دیدگی برای دریافت این تسهیلات خواهد بود.

خلیلی درباره شرکتهای خلاق خاطر نشان کرد: آسیب‌های وارد شده به شرکت‌های خلاق با هماهنگی دبیرخانه این شرکت‌ها در معاونت علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر این اساس مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حداکثر تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت‌های خلاق ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گفته وی، تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بانک‌ها و شرکت‌های خلاق از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری انجام می‌گیرد.

وی گفت: سود تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۲ درصد و برای شرکت‌های خلاق ۹ درصد است.

خلیلی گفت: همچنین در نظر داریم پرداخت‌ها یک مرحله‌ای و از دو طریق انجام گیرد. شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های خلاق از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری این تسهیلات را دریافت می‌کنند.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: موارد بانکی تنفس و بازپرداخت ۱۲ ماهه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده و شرکت‌های خلاق ۳ ماه تنفس دارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا