محسن دهنوی: آیین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان تا پایان آذرماه تصویب می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان از تصویب آئین‌نامه‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، دکتر محسن دهنوی درباره آخرین وضعیت تدوین و تصویب آئین نامه‌های قانون جهش تولید دانش بنیان توسط ارگان‌های مختلف گفت: آئین نامه‌های طرح جهش تولید دانش‌بنیان در حال بررسی بوده و اکثر این آئین ‌در هیأت دولت مصوب شده است.

وی با تاکید بر اینکه سرعت دولت در تصویب آئین‌نامه‌ها خوب بوده، افزود: تاکنون دو الی سه آئین نامه اصلی در هیأت دولت باقی مانده که به تصویب برسد.

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش ‌بنیان گفت: امیدوارم تا پایان آذرماه همه آئین‌نامه‌ها به تصویب دولت برسد و بتوانیم اجرای آن را از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنیم.

دهنوی خاطر نشان کرد: به صورت کلی تصویب آئین‌نامه وزارت اقتصاد و وزارت علوم مانده است.

به گزارش مهر، طرح جهش تولید دانش‌بنیان که به تازگی توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است هم اکنون برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

این طرح که به پشتوانه همفکری با فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور تدوین شده، در جهت مانع زدایی از تولید دانش بنیان طراحی و به تصویب رسیده و به اعتقاد طراحان آن در صورت اجرا می‌تواند مسیر پیشرفت و تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان را هموارتر کند.

قانون جهش تولید دانش بنیان مشتمل بر ۲۰ ماده است و در راستای تکمیل «قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات» و با هدف رفع چالشهای شرکتهای دانش‌بنیان تهیه و تدوین شده است. از دیگر اهداف این قانون، تأمین الزامات مورد نیاز برای رشد اقتصادی حوزه دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

مجلس معتقد است با قانونی شدن این طرح، «شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان» که ریاست آن را رئیس جمهور بر عهده دارد، می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان را از حاشیه اقتصاد خارج کند.

از آنجا این قانون یک قانون جدید است برای اجرا نیاز به آئین نامه‌هایی دارد و از طرفی آئین ‌قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیاز به بحث‌های حقوقی جدی دارد لذا در مسیر تصویب و اجرا باید همه دستگاه‌ها مشارکت داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا