رتبه هفتم زنجان در شاخص بهبود محیط کسب و کار

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: امتیاز شاخص بهبود محیط کسب و کار در این استان در بهار امسال رقم ۵.۸۷ بود که با این امتیاز زنجان جایگاه هفتم کشور در بین استان‌های کشور به خوداختصاص داده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «محمدرضا نادری»، افزود: محیط کسب وکار به مجموعه عواملی گفته می‌شود که بر عملکرد یا اداره بنگاه های اقتصادی مؤثر هستند اما تقریبا خارج از کنترل مدیران بنگاهها قرار دارند، عواملی نظیر قوانین و مقررات، میزان بارندگی، فرهنگ کاری در یک منطقه که در کشورها و مناطق جغرافیایی گوناگون، در هر رشته کاری و نیز در طول زمان متفاوت هستند.

وی اظهار داشت: امروز بهبود محیط کسب وکار یکی از مهمترین راهبردهای توسعه اقتصادی هر کشور به شمار می‌رود و علاوه بر آن هرچه محیط کسب وکار شرایط بهتری داشته باشد، بهره برداری از فرصت‌های کارآفرینی بیشتر و هر چه بهره برداری از فرصت های کارآفرینی در جامعه ای بیشتر باشد، عملکرد اقتصاد و خلق ارزش و ثروت در آن جامعه نیز بیشتر می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان همچنین به وضعیت مشارکت اقتصادی شاره کرد و گفت: مطابق آمار مرکز آمار ایران و نتایج طرح آمارگیری در فصل تابستان امسال، نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان ۴۹.۴ درصد بوده است که در میان استان‌های کشور رتبه اول را دارد.

نادری افزود: بر اساس این گزارش استان زنجان در نرخ بیکاری جمعت ۱۵ ساله و بیشتر با ۵.۵ درصد رتبه اول را از نظر داشتن پایین‌ترین نرخ بیکاری به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا