جعفر کاشانی: ۴ درصد تعاونی‌های دانش‌بنیان کشور در استان سمنان فعال هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه چهار تعاونی دانش‌بنیان در استان وجود دارد، گفت: تقریباً چهار درصد تعاونی‌های دانش‌بنیان کشور در این استان فعال است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، «جعفر کاشانی»، با اشاره به تلاش‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای سوق دادن تعاونی‌ها به سمت دانش‌بنیان شدن، تاکید کرد: این سیاست مرتبط با شعار سال صورت گرفته و شامل بسته‌های حمایتی، تسهیلات بانکی و … می‌شود که تصمیمات خوبی درباره آن گرفته شده است.

وی با بیان اینکه چهار شرکت تعاونی دانش‌بنیان در استان سمنان فعال است، افزود: مجموعاً ۱۱۰ شرکت تعاونی دانش بنیان در کشور وجود دارد که حدوداً چهار درصد آنها سهم استان سمنان است.

ارائه تسهیلات بانکی

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با بیان اینکه تسهیلات حمایتی برای یک شرکت تعاونی دانش‌بنیان در دست پرداخت است و سه شرکت دیگر نیز به زودی تسهیلات خود را دریافت می‌کنند، گفت: تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه شامل شرکت‌های تعاونی دانش بنیان می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۸ قانون شامل اشتغال و تولید نیز به تعاونی‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود، ابراز کرد: برای تسهیلات محدودیت وجود نداشته و مقدار وام‌ها بر اساس درخواست شرکت تعاونی‌های دانش‌بنیان تأمین و پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ تا چهار میلیارد تومان محدودیت‌هایی دارد اما بیش از آن می‌تواند از تبصره ۱۸ اشتغال و تولید پرداخت شود، افزود: شرایط ضمانت نیز برای شرکت‌های تعاونی تسهیل شده و این شرکت‌ها می‌توانند از صندوق ضمانت بخش تعاون می‌توانند استفاده کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا