محسن نظری: پارک علم و فناوری استان سمنان در سطح یک کشور قرار گرفت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: این مجموعه از بین ۵۱ پارک فناور کشور در سطح یک قرار گرفت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «محسن نظری»روز دوشنبه در آیین معرفی دستاوردهای فناوری و دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی و پردیس فناوری سلامت شاهوار با مشارکت پارک علم و فناوری استان سمنان افزود: اکنون ۵۱ پارک علم و فناوری فعال کشور سه پارک به سطح یک ارتقا یافتند که در این بین پارک استان سمنان پس از ارزیابی‌های لازم به همراه خراسان رضوی و آذربایجان غربی در این جایگاه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۲ پردیس علم و فناوری تخصصی در کشور دارای مجوز فعالیت هستند، ابراز داشت: مجوز فعالیت پردیس فناوری سلامت شاهوار نیز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در منطقه بسطام صادر شد.

نظری با اشاره به اینکه تأسیس و صدور مجوز فعالیت پردیس به سختی امکان پذیر است، ادامه داد: برای تأسیس و صدور مجوز فعالیت پردیس باید ظرفیت‌سنجی، طرح مطالعاتی، همکاری ارکان‌ها، کسب مجوز از وزارت علوم و بهداشت و همچنین هیأت امنا انجام شود.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان اظهار داشت: با توجه به قرار گیری پارک استان در سطح یک کشور، دبیرخانه ملی و استانی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان به این مجموعه واگذار شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان برگزار شده است، افزود: این نشست‌ها تاکنون ۱۵۰ مصوبه در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داشت که دبیرخانه در حال پیگیری آنها است.

نظری به حضور در نشست ستاد ملی توسعه اقتصاد دانش بنیان طی هفته گذشته در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان سمنان از نظر تعداد نشست‌ها و پیگیری مصوبه‌ها به عنوان پارک برگزیده شناخته شد و استفاده از تجربه‌های پارک استان در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفت.

۸۳ شرکت دانش بنیان در استان سمنان فعال هستند

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۳ شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند، ابراز داشت: این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری‌های سلامت فعالیت دارند که باید از ظرفیت‌های این شرکت‌ها در پردیس فناوری سلامت شاهوار بسطام استفاده کرد.

وی با بیان اینکه توسعه پردیس‌های استان در دستور کار است، افزود: علاوه بر پردیس فناوری سلامت شاهوار، برای پردیس کشاورزی و یک پردیس در حوزه اقتصاد دیجیتال مجوز فعالیت گرفته شد.

نظری هدف از ایجاد پردیس‌ها را شبکه‌سازی عنوان کرد و گفت: با شبکه‌سازی از ظرفیت‌های موجود برای تجاری سازی محصولات و صادرات استفاده بهینه می‌شود.

به گفته وی، با ایجاد پردیس فناوری سلامت شاهوار بسطام، جذب شرکت‌های فناور و دانش بنیان تسهیل می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان از گرفتن مجوز فعالیت مرکز رشد در میامی خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، مهدیشهر، دامغان، بیارجمند و شهمیرزاد مراکز رشد فعال هستند.

شرکت‌های دانش بنیان استان با دارابودن سه هزار و ۸۵ نیروی انسانی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند.

پارک علم و فناوری استان سمنان دارای ۶ پردیس تملیکی در کل استان است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا