ابلاغ اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی طرح ملی کارآفرینی به دانشگاه‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از اجرای طرح ملی کارآفرینی خبر داد و گفت: به دانشگاه‌ها حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم که به هر دانشجو یک میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری دانشجو، «علی خیر الدین»، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد یکساله این معاونت که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: در سال ۸۳ عنوان وزارت علوم تغییر کرد و به عنوان وزارت علوم تحقیقات و فناوری نام گرفت و با حضور زلفی گل به عنوان وزیر علوم معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم در سال ۱۴۰۰ شکل گرفت.


وی افزود: هفته آینده مراسم تقدیر از فعالیت‌های برتر فناوری را خواهیم داشت که اولین مراسم هفته پژوهش است.


خیر الدین اضافه کرد: یکی از اهداف ما ارتباط دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و تقویت زیست فناوری بود که آین نامه کار آفرینی را تکمیل کردیم و به دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم.


وی ادامه داد: حدود ۵۰ پارک علم و فناوری داریم و مراکز رشد که در این پارک‌ها بودند به حال خود رها شده بودند که در حال ساماندهی می‌کنیم و آید در تمامی استان‌ها مراکز رشد و پارک علم و فناوری ایجاد شود.

خیر الدین اضافه کرد: حدود ۷ هزار و ۷۳۵ شرکت دانش بنیان در کشور هستند که ۲ هزارو ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند و ۱۱ هزار و ۹۰۰ واحد فناوری داریم که هنوز دانش بنیان نشدند.



وی ادامه داد: صد و یازده هزار شغل در شرکت‌های دانش بنیان هستند که ۳۵ هزار شغل در پارک‌ها ایجاد شده است.


خیر الدین خاطر نشان کرد: ۹۰۰ شرکت دانش بنیان نوع ۳ داریم که هنوز قدرت فناوری شرکت هلی دانش بنیان را ندارند و از آن‌ها دعوت شده که به این بخش اضافه شوند. همچنین ۳۳ پردیس علم و فناوری را مجوز دادیم و معتقدیم که تمامی دانشگاه‌ها باید پردیس علم و فناوری داشته باشند.


وی همچنین از اجرای طرح ملی کارآفرینی خبر داد و گفت: به دانشگاه‌ها حدود ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم که به هر دانشجو یک میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شود.


معاون فناوری وزارت علوم اضافه کرد:طرح دستیار فناوری نیز در حال اجرا است که بیش از ۲ هزار دانشجو در این طرح شرکت کردند که این طرح با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری است و دانشجویان در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار می‌شوند و این دوره حدود ۶ ماه است و دانشجو حقوق دریافت می‌کند.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا