اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کهگیلویه و بویراحمد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شعار راهبردی امسال، ۴۰ میلیارد تومان از سرجمع اعتبارات استانی برای توسعه شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید علی احمدزاده سه شنبه شب در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به نام دانش بنیان نامگذاری شده است که باید همه مسئولان به سمت دانش بنیان کردن تولیدات پیش روند زیرا بهره وری بدون دانش بنیان کردن امکان پذیر نیست.

وی افزود: سپاه در استان هم به موضوع مهم دانش‌بنیان‌ها ورود کرده و پای کار آمده است و استفاده از دهکده سپاه ظرفیت خوبی برای توسعه شرکت های دانش بنیان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به معدن بوکسیت در چرام، اضافه کرد: بوکسیت استان به صورت خام به جاجرم انتقال داده می شود و هیچ بهره وری و سودی نصیب استان نمی شود.

وی با تاکید بر ایجاد مشاغل خانگی در استان، تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار در استان مهم است و چنانچه اشتغال خانگی پایدار ایجاد شود کار بزرگی در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

احمدزاده عنوان کرد: دبیرخانه گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال خانگی پایدار ورود کند و در این زمینه از تجارب بخش خصوصی بهره‌مند شود.

وی ابراز داشت: توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد در تحقق ایجاد ۱۳ هزار شغل تعهد اشتغالزایی استان بسیار موثر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق وعده صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زودی وزیر با تیم کاملی از مدیران وزارت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهند کرد لذا در فرصت باقیمانده نیازمندی‌ها و خواسته‌های استان برای ارائه احصا شود.

احمدزاده اضافه کرد: هلدینگ های بزرگی در استان های مختلف وجود دارد اما این استان از وجود آنها بی بهره است که باید نیاز سنجی های استان به خوبی در این سفر مطرح شود.

وی با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در یاسوج و باشت مشکل زمین برای اجرای  این طرح وجود دارد البته چون باشت متقاضی زیادی نداشت به گچساران انتقال داده شدند و در حال حاضر تنها یاسوج دچار مشکل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برای رفع این مشکل، کار خرید زمین در دستور کار قرار گرفت و علی‌رغم اینکه گروهی از وزارت راه و شهرسازی به استان آمدند اما زمین خریداری نشد و به دنبال خرید زمین از بخش خصوصی برای طرح نهضت ملی مسکن هستیم.

احمدزاده عنوان کرد: ۵۰ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی از شهر یاسوج هستند و در حال حاضر عملیات احداث مسکن در چند نقطه از یاسوج آغاز شده اما همچنان نبود زمین از موانع پیش‌رو است که امیدواریم به کمک بخش خصوصی رفع شود.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی هنوز در رابطه با اجرای کد آیسیک اقدامی انجام نداده اند در حالی که باید هدف گذاری شود که کجای کار هستیم و به کجا باید برسیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک های استان باید میزان تسهیلات در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری و موارد دیگر را ارائه دهند و میزان انحراف تسهیلات مشخص شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا