۱۶ هزارفرصت شغلی جدید امسال در استان بوشهر ایجاد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: تعهد اشتغالزایی این استان برای سالجاری ۲۱ هزار فرصت شغلی جدید است که تاکنون ۱۶ هزار مورد در بخش‌های مختلف اقتصادی محقق شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا،«رسول رستمی» اعلام کرد: این در حالی است که هنوز سامانه منطقه ویژه پارس به سامانه رصد اشتغال استان متصل نشده است و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی جویای کار بومی امسال در این بخش شاغل شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این هنوز تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ که اعتبار آن یکهزار و ۴۴۶ میلیارد تومان است در این استان اجرایی نشده است.

رستمی یادآورشد: مشاغل ایجاد شده به طور روشن و مشخص در سامانه رصد اشتغال استان بوشهر با کد ملی ثبت و در سطح ملی نیز به صورت دقیق نظارت و پیگیری می‌شود  و در صورت مغایرت دستگاه متولی باید پاسخگو باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر ادامه داد: پروژه‌های اشتغالزایی با تفکیک طرح و برنامه از بیش از ۲۰ دستگاه و به تفکیک شهرستان‌ها احصا شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از میزان تعهد شده شاهد اشتغالزایی در این استان باشیم.

وی عنوان کرد: استان بوشهر در بخش‌های گردشگری، صنایع دستی، صنوف و صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی، آبزی پروری و گردشگری تعهد ایجاد اشتغال دارد.

رستمی گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ باید درصد مشخصی از تسهیلات به روستاها اختصاص یابد که در استان بوشهر مصوب شد تا ۱۰ درصد بیش از نرخ جمعیت روستایی این تسهیلات اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه۲۷ درصد  جمعیت استان بوشهر در مناطق روستایی سکونت دارند یادآورشد: حدود ۳۷ درصد از این تسهیلات برای اشتغالزایی در روستاها اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: علاوه بر روستاییان مصوب شده است تسهیلات اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶ به بانوان و واحدهای دانش بنیان نیز با اولویت پرداخت شود.

حضور ۲ سرمایه گذار خارجی در بوشهر مصوب شد

رستمی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال ۲ سرمایه‌گذاری خارجی برای استان بوشهر مصوب شده است.

وی ادامه داد: ۲ سرمایه گذاری خارجی مصوب سال گذشته نیز امسال ورود سرمایه داشته است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر بدون اشاره به جزئیات بیشتر عنوان کرد: ای سرمایه گذاری‌ها از کشورهای همسایه صورت گرفته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا