مهران فاطمی: مدیریت شرکت‌های دانش‌بنیان یزد متمرکز شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 استاندار یزد گفت: خوشبختانه شرکت‌های دانش‌بنیان استان یزد به سمت و سوی موفقیت در حال حرکت هستند اما باید مدیریت به صورت متمرکز و همراه با سند یزد نوین برنامه ریزی شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «مهران فاطمی» چهارشنبه شب در نشست ستاد نوآوری ،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد ، افزود: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز طرح‌ها مطرح شود تا همکاری بخش خصوصی با این مجموعه‌ها شکل گرفته و بخش اداری نیز در جریان قرار گیرند .

وی ادامه داد: مسئله علم و فناوری در شهرستان‌ها نیز یک اولویت مهم است ونباید شهرستان‌ها مغفول واقع شوند و هر چند بخش عمده ای از جریانات  در مراکز استان‌ها است ولی نباید شهرستان‌ها را فراموش کنیم.

استاندار یزد افزود: حتما یک نهاد  تسهیل‌گر و پیگیر باید در شهرستان‌ها تشکیل شود و به‌طور خاص از پارک علم و فناوری تقاضا دارم که در این زمینه  اقدام کند.

فاطمی اظهار داشت : به‌عنوان یک کار جهادی، از شرکت‌های دانش‌بنیان استان یزد تقاضا دارم تا نسبت به حمایت از استعدادهای شهرستان خود کمک کنند و دست این استعدادهای برتر محروم مانده بخاطر موقعیت جغرافیایی را نیز بگیرند و این مسئولیت را از دانشگاه‌ها و پارک فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان تقاضا داریم.

استاندار یزد ادامه داد: چرا نباید در اردکان ، میبد وبافق مجموعه قوی فناوری باشد و البته بخش کشاورزی مروست و خاتم و دیگر شهرستان‌ها نیز پتانسیل زیادی دارند و حتما باید نخبگان این شهرستان‌ها هم دیده شوند.

فاطمی گفت: تامین منابع انسانی و فروش محصول  به عنوان دو نکته اساسی است که در  طرح‌های ارائه شده این نشست برنامه‌ریزی شده  و مورد حمایت خواهد بود؛ البته در این زمینه نیاز به هم افزایی ادارات و دستگاه‌های مرتبط است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با هفته پژوهش گفت: در این بخش باید مسئولیت افراد مشخص شود و به خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی که بخش مستقل می‌خواهد و نقش هر یک از دستگاه‌ها کاملا مشخص شود.

وی ادامه داد: هفته پژوهش ویترین ارائه همه خدمات و زحماتی است  که در این حوزه شکل گرفته و باید همه تلاش و فعالیت دستگاه‌های اداری در این زمینه انجام شود.

فاطمی اظهار داشت: مصوبات این جلسات حتما پیگیری و رصد شود و حتما یکی از موارد تقدیر و تشکر باید اجرایی شدن این مصوبات باشد ودستگاه‌هایی که نسبت به مصوبات ستاد نوآوری استان ساعی بوده اند، مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: طرح مهارت یار در این دانشگاه اجرا خواهد شد و در این طرح دانشجویان علاوه بر دروس علمی، در محیط صنعت و اصناف نیز حضور خواهند یافت و بخصوص رشته‌های مهارتی در کارگاه‌های معین حضور پیدا می کنند.

محمد رضا دهقانی اشکذری اظهار داشت: خروجی این طرح باعث خواهد شد تا دیگر ۳۰ هزار فارغ التحصیل بیکار نداشته باشیم و در کنار دروس علمی ، دانشجویان با صنعت و حرفه نیز همراه خواهند شد وفارغ التحصیلی به‌صورت تخصصی و با شرط استخدام وشغل خواهد بود و دانشجویان با فضای کار بیگانه نخواهند بود و همراه با دروس علمی ، مباحث عملی را نیز فرا خواهند گرفت.

در این نشست در مورد برنامه‌های هفته پژوهش نیز گزارشی ارائه و تصمیمات لازم اتخاذ شد .

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا