متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی نیکشهر از تسهیلات ۴ تا ۱۲ درصدی بهره‌مند می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی این شهرستان می‌توانند از تسهیلات چهار تا ۱۲ درصدی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی به منظور رونق تولید و اشتغالزایی استفاده کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «مجیب حسنی»، اظهارداشت: شهرک صنعتی نیکشهر در سال ۱۳۸۴ در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار همجوار محور ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر واقع شده و می‌تواند نقش موثر و بسزایی در اشتغالزایی و کارآفرینی و افزایش تولید داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در امر سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در شهرک صنعتی نیکشهر وجود ندارد، افزود: دارا بودن ظرفیت اجتماعی و سیاسی، فارغ التحصیلان و اساتید دانشگاه و ظرفیت‌های اقتصادی گوناگون در نیکشهر می‌تواند این منطقه را به یکی از نقاط تحول اقتصادی در استان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در امر تولید تبدیل کند.

فرماندار نیکشهر گفت: تسهیلات قابل پرداخت از محل اعتبارات داخلی بانک‌ها تبصره ۱۸ پرداخت می‌شود که بین ۸ تا ۱۲ درصد است و مابه تفاوت مبلغ تا رسیدن به مرز چهار درصد بصورت کمک‌های فنی و اعتباری از طریق ادارات کل صمت و شهرک‌های صنعتی به متقاضیان قابل پرداخت است.

وی بیان کرد: بعد از چندین سال مشکل آب شهرک صنعتی نیکشهر در واگذاری مجوزهای واحدهای تولیدی مرتفع شده و اولویت در سطح شهرستان تخصیص منابع آب و اراضی برای تولیدهای کم مصرف آب است.

حسنی با اشاره به مشکلات پیش روی شهرک صنعتی،بیان کرد: سعی شده تا جایی که امکان دارد موانع پیشروی سرمایه گذاران برطرف تا در امر سرمایه‌گذاری آماده واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی شود.

وی گفت: طی چند هفته اخیر موافقت اصولی پنج طرح اخذ شده اما موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در مجموع نیکشهر نیاز به یک الگو سازی در امر تولید دارد.

فرماندار نیکشهربا بیان اینکه هیچ محدودیتی در امر سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در نیکشهر وجود ندارد خاطرنشان کرد: مردم استان ما ریسک‌پذیری پایینی دارند و اگر سعی شود با معرفی الگوی موفق این امر تحقق پیدا کند ما ادامه دهنده این راه خواهیم بود و تمامی ظرفیت ها را برای توسعه اقتصادی بکار خواهیم گرفت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا