نمایشگاه ملی دانش‌بنیان‌سازی تولید در قزوین افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: نمایشگاه ملی دانش‌بنیان‌سازی تولید نخستین نمایشگاه تخصصی تولید دانش‌بنیان در استان قزوین است که در آن ۲۰۰ محصول و خدمت فناورانه توسط ۶۰ شرکت ارائه شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، نخستین نمایشگاه ملی دانش‌بنیان‌سازی تولید روز دوشنبه با حضور «میثم پیله‌فروش» معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین، «فرشاد پیله‌چی» رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین، «عزیزالله افضلی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، «رضا صفاری» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از مسئولان اجرایی استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین افتتاح شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه ملی دانش‌بنیان‌سازی تولید نخستین نمایشگاه تخصصی تولید دانش‌بنیان در استان قزوین است که در آن 200 محصول و خدمت فناورانه توسط 60 شرکت از 9 استان کشور ارائه شده است.

پیله‌چی برطرف کردن نیازها و مشکلات صنایع استانی و ملی در حوزه دانش‌بنیان را مهمترین هدف برپایی این نمایشگاه دانست و گفت: در ضمن در این نمایشگاه به دنبال ایجاد یک تعامل پایدار بین بخش‌های دانشگاه، صنعت و کشاورزی هستیم تا بتوانیم علوم و دانش تولیدشده در مراکز علمی و دانشگاهی را در خدمت حل مسائل تولید قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حدود 2 دهه از هدف‌گذاری برای تجاری‌سازی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور می‌گذرد، اضافه کرد: در حال حاضر تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان حلقه مفقوده اقتصاد دانش‌بنیان در کشور و به ویژه استان قزوین است و باید از ظرفیت این نمایشگاه برای پر کردن این خلأ به بهترین نحو استفاده کنیم.

پیله‌چی توسعه اقتصادی کشور را منوط به نقش‌آفرینی اثرگذار شرکت‌ها و واحدهای تولیدی دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: انتظار ما از مدیران اقتصادی استان قزوین این است که بیشتر از گذشته به دانش‌بنیان کردن تولید اهمیت دهند و باید دست به دست هم بدهیم تا فضای توسعه صنایع دانش‌بنیان در استان فراهم شود.

لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های دانش‌بنیان در قزوین

معاون اقتصادی استاندار قزوین هم در این مراسم با اشاره به ضرورت تلاش مسئولان و تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال گفت: دانش‌بنیان‌سازی تولید به معنی از قوه به فعل تبدیل کردن استعدادهای پژوهشی و علمی نخبگان حوزه فناوری است و با توجه به روزآمد بودن محصولات دانش‌بنیان می‌تواند ارزآوری بیشتری نسبت به محصولات سنتی برای کشور داشته باشد.

میثم پیله‌فروش‌ با تأکید بر لزوم برگزاری هر ساله این نمایشگاه افزود: نمایشگاه دانش‌‌بنیان باید به صورت دائمی و مستمر برگزار شود و به همین خاطر باید در تقویم سالیانه یک موعد خاص برای آن در نظر بگیریم و بهتر است مدیریت برگزاری این نمایشگاه به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سپرده شود تا این نمایشگاه با حداکثر ظرفیت‌ و جذابیت برگزار شود.

وی ادامه داد: باید پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه‌های متولی به دنبال راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های دانش‌بنیان در استان قزوین باشند تا حتی اگر دولت تغییر کند و مدیران هم عوض شوند، استمرار برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌بنیان دچار توقف نشود.

پیله‌فروش‌ یادآور شد: به‌هم‌رسانی نیازها، خدمات و محصولات دانش‌بنیان باید در دستور کار این دبیرخانه قرار بگیرد و همچنین در کنار برگزاری نمایشگاه‌های دانش‌بنیان باید برگزاری نمایشگاه‌های فن‌بازار هم در برنامه کاری دبیرخانه یادشده باشد.

نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید تا 19 آبان برپا است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین هم مدت زمان برگزاری این نمایشگاه را 4 روز عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه از امروز 16 آبان‌ماه تا پنج‌شنبه 19 آبان‌ماه هر روز بین ساعات 10 صبح تا 5 بعدازظهر پذیرای تولیدکنندگان، متخصصان و همه افرادی است که به محصولات دانش‌بنیان نیاز دارند و یا قصد دارند این نیاز از طریق عقد قرارداد با 60 شرکت حاضر در نمایشگاه برطرف کنند.

احمد خورگامی اضافه کرد: امیدواریم با برپایی این نمایشگاه زمینه آشنایی تولیدکنندگان برتر حوزه صنعت و کشاورزی ما با خدمات شرکت‌‌های دانش‌بنیان ایجاد شود و شرکت‌های حاضر هم بتوانند خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل معرفی کرده و بتوانند برای توسعه بازار محصولات خود گام‌های جدی در این نمایشگاه بردارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا