تخصیص تسهیلات ۱۵۰ میلیاردی برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی

معاون پژوهشی دانشگاه اراک گفت: مقرر شده است که ۵۰ میلیارد تومان کمک مالی بلاعوض و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان مرکزی اختصاص داده شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «دکتر حامد صفی خانی» اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه اراک شامل فعالیت های ۱۱ پژوهشکده است که در دانشگاه فعالیت و برای حل مشکلات استان تلاش می کنند. حوزه فعالیت دیگر، پایان نامه‌های تقاضامحور در مقاطع ارشد و دکتراست که این پایان نامه ها بر خلاف پایان نامه های معمول که تئوری هستند و بایگانی می شوند، درصدد حل مشکلات کشور و جامعه هستند.‌

وی افزود: پروژه‌های اساتید نیز با همکاری صنایع و دستگاه‌های اجرایی مانند استانداری، پتروشیمی، برق باختر، آبفا، اداره زندان ها و … انجام می شود که ظرفیت بالقوه انجام این پروژه ها بسیار بیشتر است، همچنین بودجه این پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی تامین می‌شود .

صفی خانی با اشاره به اینکه دانشگاه اراک دانشگاه جامعی است که ۷ دانشکده و ۳۰ گروه آموزشی دارد که باید برای تمام حوزه ها حرف و محتوا داشته باشد، افزود: ما کرسی های نظریه پردازی را راه اندازی کردیم تا شبهات فرهنگی و سیاسی در این کرسی ها مطرح شود و برای این کرسی ها هیچ خط قرمزی نداریم، در واقع به جای اینکه این موضوعات در فضای مجازی صحبت بشود در این کرسی ها به صورت مستقیم مورد بحث قرار می گیرد. به صورت متوسط هر سه هفته یک کرسی در دانشگاه برگزار می شود  که در سایت و کانال های رسمی دانشگاه پوسترهای این کرسی ها اطلاع رسانی می شود و ورود همه افراد به این کرسی ها آزاد است .

صفی خانی با اشاره به اینکه ۷ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه اراک در لیست دو درصد دانشمندان برتر دنیا هستند، افزود: در رنکینگ تایمز، دانشگاه اراک در رده ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دنیاست و در سطح ملی در جایگاه ۲۷ قرار دارد .

معاون پژوهشی دانشگاه اراک گفت: دانشگاه اراک سالانه به طور متوسط ۵ سمینار و کنفرانس ملی و بین المللی برگزار می کند و هر ساله ۴۰۰ تا ۵۰۰ مقاله علمی و ۱۱ نشریه در حوزه های مختلف با همکاری دانشجویان و اساتید منتشر می شود .

صفی خانی با تاکید بر اینکه دانشگاه اراک دبیر قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در استان مرکزی است گفت: وظیفه تجمیع و داوری طرح‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان را استانداری به دانشگاه اراک واگذار کرده است.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی ۱۱۶ شرکت دانش‌بنیان فعالیت می کنند که ۷ شرکت در این دانشگاه مستقر هستند. قرار شده ۵۰ میلیارد تومان کمک مالی بلاعوض و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شود و مسئولیت تقسیم بندی این کمک‌های مالی بر عهده کمیته فنی دانشگاه اراک است و فرصت ثبت نام شرکت‌های دانش‌بنیان تا آخر آبان ماه است .

صفی خانی درباره اعتبارات پژوهشی پژوهشکده‌ها نیز گفت: هیچ محدودیتی در تخصیص اعتبارات و مواد و وسایل به پژوهشکده ها نداریم و همه طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشکده‌ها انجام می‌شود. آزمایشگاه مرکزی دانشگاه پشتیبان تجهیزات و مواد مورد نیاز پژوهشکده‌هاست. ظرف چند هفته آینده هم یک ساختمان سه طبقه مجهز افتتاح خواهد شد و همه پژوهشکده‌ها در آن ساختمان مستقر خواهند شد .

معاون پژوهشی دانشگاه اراک درباره حل مشکلات شهری در استان گفت: دانشگاه یک حلقه از همه حلقه‌هایی است که باید در استان باشند تا مشکلات را حل کنند. دانشگاه به سهم خودش در بررسی علل مشکلات استان مانند آلودگی هوا نقش داشته است، به عنوان مثال در پایان نامه های مختلفی اثر صنایع و کارخانه‌های اراک به صورت درصد دقیق کار شده است. صنایع و دستگاه‌های اجرایی می توانند همکاری‌های بیشتری با دانشگاه اراک برای حل مشکلات شهری و استانی داشته باشند .

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا