توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان یزد به عموم مردم معرفی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دبیر کمیته ارزیابی و داوری نخستین رویداد ملی تا ثریا با اشاره به اینکه تا زمانی که مردم طعم فناوری‌ را نچشند پایبندی به استفاده از آن ندارند گفت: توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان یزد به عموم مردم معرفی می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، احمدرضا فقیه خراسانی صبح امروز در نشست خبری کمیته ارزیابی و داوری نخستین رویداد ملی تا ثریا  با محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز و تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در این حادثه تروریستی اظهار داشت: رویداد تا ثریا در دو قسمت برگزار می‌شود که بخش اول آن مذاکرات معکوس است.

وی با بیان اینکه در این بخش پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان به شنیدن و بررسی نیازهای صنایع و صنعت‌گران می‌پردازند گفت: لیستی از نیازمندی‌های صنعت‌گران، ارگان‌های دولتی و خصوصی و تولیدکنندگان دریافت شده که در حوزه‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است.

دبیر کمیته ارزیابی و داوری نخستین رویداد ملی تا ثریا خاطرنشان کرد: آن چیزی که در ارزیابی‌ها ملاک قرار گرفته، نیازهایی است که اگر برطرف شود به اشتغال و توسعه استان کمک می‌کند و به تبع آن در این مرحله، برای نیازهایی که مطرح می‌شود، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط را به این صنایع لینک کنیم.

فقیه خراسانی افزود: تلاش شده که برای هر نیاز یک سند تهیه شود که صورت مسئله را به صورت کاملا شفاف توضیح داده تا هر پژوهشگری بتواند با مطالعه آن به صورت کامل با نیاز مطرح  شده آشنا شوند و در صورت توانمندی برای رفع آن اقدام به ارائه طرح کنند.

رئیس پردیس فناوری دانشگاه یزد افزود: در بخش دوم این رویداد ما برای طرح‌ها و ایده‌های قابل اجرایی که می‌توانند نیاز استان را برطرف نمایند، اقدام به پیدا کردن سرمایه‌گذار می‌کنیم.

وی گفت: تمامی استارت‌آپ‌ها در صورتی که بتوانند در سال‌های نخست و به موقع سرمایه‌گذار جذب کنند می‌توانند برای موفقیت امیدوار باشند ولی در غیر این صورت موفقیتی برای استارت‌آپ‌ها به دست نمی‌آید.

دبیر کمیته ارزیابی نخستین رویداد ملی تا ثریا گفت: علاوه بر این اگر استارت‌آپ‌ها بخواهند با سرمایه شخصی خود در این عرصه فعالیت داشته باشند یا به موفقیت دست پیدا نمی‌کنند و یا اینکه موفقیت کوچکی کسب می‌کنند.

فقیه خراسانی خاطرنشان کرد: به همین دلیل و با توجه به ظرفیت ایجاد شده در این رویداد، پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان فرصت بسیار خوبی دارند که بتوانند با معرفی طرح‌های با قابلیت اجرای خود زمینه تجاری‌سازی و اجرای فعالیت خود را به وجود آورند.

رئیس پردیس فناوری دانشگاه یزد در ارتباط با اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان که سال‌هاست مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد گفت: کشور ایران با پتانسیل بسیار خوبی در حال تربیت پژوهشگر است و تعداد بالایی دانشجوی دکتری وزارت علوم در کشور ما در حال تحصیل هستند که تعداد بسیار کمی از این افراد جذب هیئت علمی می‌شوند و مابقی در صورتی که حمایت نشوند یا از کشور خارج شده و یا بیکار می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه فناوری‌هایی که ایجاد می‌شود باید در نخستین فرصت در زندگی مردم نهادینه شود گفت: زمانی که مردم طعم فناوری را بچشند دیگر نمی‌توانند از آن صرف نظر کنند که از جمله آن می‌توان به تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد که امروز به جزئی جدانشدنی از زندگی مردم تبدیل شده است.

دبیر کمیته ارزیابی نخستین رویداد ملی تا ثریا افزود: در رویدادهای مختلف از جمله تاثریا هدف ارائه این‌گونه توانمندی‌ها به عموم مردم یزد و کشور است تا آنها بتوانند با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانش‌بنیان‌های یزد به خوبی آشنا شوند.

فقیه خراسانی با بیان اینکه یزد در حوزه فناوری و دانش‌بنیان با دیگر استان‌ها تفاوت بسیاری دارد گفت: این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور در حوزه دانش‌بنیان بسیار قوی عمل کرده و رویدادهای متعددی در این حوزه تاکنون برگزار شده است.

وی در ارتباط با انتقال تکنولوژی به داخل کشور گفت: کپی کاری در تکنولوژی یک اقدام بسیار خوبی است که نه تنها منع قانونی ندارد بلکه اقدامی است که از آن حمایت لازم هم صورت می‌گیرد و تاکنون هم در کشور نمونه‌های کپی شده از فناوری‌های روز به خوبی اجرا شده که از جمله آن می‌توان به تاکسی‌های اینترنتی و فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی اشاره کرد.

پایان/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا