شناسه کالا‌های دانش‌بنیان در اختیار گمرک قرار خواهد گرفت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حصاء شناسه (کد) کالا‌های مرتبط با محصولات دانش‌بنیان مبتنی بر نظام هماهنگ توصیف و شناسه‌گذاری کالا‌ها یکی از ضروریاتی است که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان بر آن تاکید شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، قانونی که اصل حرف آن «توسعه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های دانش‌بنیان» و «تعیین مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در ارتقای توانمندی‌های فناورانه» است تا کشور در مسیر توسعه یافتگی و استفاده از ظرفیت دانشی و تخصصی موجود در کشور که نمونه بارز آن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند؛ قرار گیرد.

بر همین اساس و طبق آیین‌نامه‌های ابلاغی هیات وزیران همه دستگاه‌ها موظف هستند کشور را در تحقق این هدف یاری کنند و با به میدان آوردن همه دارایی‌های مادی و معنوی و سازوکار‌های قانونی خود به تحقق این امر کمک برسانند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به واسطه دسترسی مستقیم به شرکت‌های دانش‌بنیان موظف شده است برای تسهیل تبادلات فناورانه این شرکت‌ها؛ ظرف مدت سه ماه از ابلاغ آیین نامه هیات وزیران نسبت به احصاء شناسه (کد) کالا‌های مرتبط با محصولات دانش بنیان مبتنی بر نظام هماهنگ توصیف و شناسه‌گذاری کالا‌ها اقدام و این کد‌ها را در اختیار گمرک جمهوری اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت (گمرک جمهوری اسلامی) نیز مکلف است تمهیدات لازم برای توسعه طرح فعالان اقتصادی مجاز برای ارائه خدمات و تسهیلات به شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان را اخذ کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا