هدفگذاری ایجاد ۳۰۰ هزار شغل تا پایان سال

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه هدفگذاری ایجاد ۳۰۰ هزار شغل تا پایان سال داریم گفت: در برنامه داریم تا با استفاده از تبصره ۱۸ با هماهنگی وزارت اقتصاد بتوانیم ۱۰۰هزار طرح اشتغالزا را حمایت کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، «نعمت الله رضایی»، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، درباره اینکه اگر کسی طرحی برای اشتغالزایی داشته باشد می تواند به صورت فردی به صندوق مراجعه و درخواست تسهیلات کند گفت: ما دستگاه صادر کننده مجوز نیستیم،هر فعالیت اقتصادی که بخواهد صورت بگیرد،با دستگاه مربوط تفاهم نامه منعقد می‌کنیم و در قالب تفاهم نامه منعقده و در بخش اقتصادی که قرار است فعالیتی انجام شود,طرح را حمایت می کنیم. طرح‌ها می تواند خود اشتغالی, خویش فرما و کارگاه کوچک و متوسط و معیشت محور باشد.

 رضایی افزود: تسهیل کردن فرآیند‌ها و تسهیل در پرداخت تسهیلات وظیفه صندوق است که انجام می دهیم. صندوق مرجع مراجعه نیست. اگر کسی قصد اجرای طرح اشتغالی دارد باید به دستگاه مربوط متناسب با شغلی که مد نظر دارد مراجعه کند و از سوی آن دستگاه معرفی شود.

 مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت:هدفگذاری برای حمایت 100 هزار طرح اشتغالزا را داریم. درصورت تعهد به این 100طرح اقتصادی با فرض در نظر گرفتن هر طرح 3نفر اشتغالزایی،در صورتی که بتوانیم  با استفاده تبصره 18 و  با هماهنگی هایی که با وزارت اقتصاد انجام شده است،می توانیم 300هزار شغل را ایجاد کنیم.

 وی گفت: هر فعالیت اقتصادی در یکی از سه بخش عمده اقتصادی فعالیت می‌کند، درباره طرح های دانش‌بنیان با توجه به شعار سال باید کار مشخصی را انجام دهیم,بحثی را تحت عنوان رویداد مدار, باالویت روستا دنبال می کنیم,یعنی طرح‌ها باید مولد،دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و روستایی باشد. با معاونت توسعه روستایی این طرح را آغاز کرده‌ایم. در تفاهم اولیه قرار است 2 هزار میلیارد تومان از منابع را در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم و طرح های دانش‌بنیان شناسایی شوند. ابتدا طرح‌ها معرفی می‌شوند بعد از بررسی در صورتی که طرح دانش‌بنیان باشد،اقدامات را برای حمایت انجام می‌دهیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا