امیررضا نقش: قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در اصفهان تشکیل شد‌

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان در اصفهان تشکیل شده است، گفت:اصفهان جزو استان‌های برتر در حوزه دانش‌بنیان است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، امیررضا نقش ‌در جمع خبرنگاران پیرامون زمان اجرایی شدن قانون جهش تولید دانش‌بنیان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در اردبیهشت ماه امسال قانون جهش تولید دانش‌بنیان در 20 ماده و 10 فصل تصویب کرد و خردا ماه به دولت ابلاغ شد.

وی افزود: البته هر ماده قانونی به یکسری آیین‌نامه‌های اجرایی نیاز دارد که باید توسط دولت مصوب شود، بر همین اساس دولت سه ماه زمان داشت که پیش‌نویس آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان را در حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف را آماده کند. قانون جهش تولید دانش‌بنیان تنوع بالایی دارد و بسیاری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور درگیر آن خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: این قانون بندها و مواد مختلفی دارد و باید آیین‌نامه‌های آن در موارد مختلفی از جمله بحث‌های تامین مالی، تسهیل سرمایه‌گذاری، حمایت‌های حقوقی و مالیاتی، بحث واگذاری زمین و مالکیت در فازهای علم و فناوری شهرک تحقیقاتی، مجوزها و رونق بازار محصولات و غیره تهیه شود.

وی افزود: فرصت سه ماهه دولت برای پیش‌نویس آیین‌نامه‌ها به پایان رسیده و همه استان‌ها پیگیری‌هایی را انجام داده‌اند.استان اصفهان در مباحث دانش‌بنیان پیش‌سازی خوبی دارد و جزو استان‌های برتر این حوزه به شمار می‌آید. ما در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی طرح موضوع کردیم و موارد و پیشنهادات مدنظرمان را به شورای گفت‌وگوی مای و کمیسیون‌های زیر مجموعه هیئت دولت ارائه دادیم و به نظرم تا یک ماه به صحن هیئت دولت بیاید و آیین‌نامه‌های اجرایی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

نقش متذکر شد: ما در استان اصفهان منتظر ابلاغ آیین‌نامه‌ها نماندیم و قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان را به ریاست استاندار تشکیل دادیم که سه کمیته زیرمجموعه‌ دارد و در تلاشیم تا مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را برطرف کنیم و از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع درخواست‌های این شرکت‌ها را دنبال می‌کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا