ثبت‌نام ۱۲۰ شرکت صنعتی و دانش‌بنیان اصفهان در طرح «شهید احمدی‌ روشن»

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر اجرایی بنیاد نخبگان اصفهان گفت: امسال ۱۲۰ شرکت صنعتی و دانش‌بنیان و نهاد عمومی این استان در طرح “شهید احمدی‌ روشن” ثبت‌نام کردند تا مسائل و مشکلات آنها توسط تیم‌های دانشجویی نُخبه و سرآمد علمی بررسی و حل شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، طرح شهید احمدی روشن، طرح حمایت از هسته‌های مساله محور پژوهشی است که بنیاد ملی نخبگان با همکاری دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف صنعت و جامعه در بخش خصوصی و دولتی اجرا می‌کند.

«محمدعلی صالحیون» افزود: امسال ۱۲۰ شرکت در بخش‌های مختلف صنعتی، فناوری و نهادهای عمومی و خدماتی در استان اصفهان در طرح ” هسته‌های مساله محور پژوهشی-فناورانه ” (طرح شهید احمدی روشن) ثبت نام کردند و تیم های دانشجویی متشکل از دانشجویان نخبه و سرآمد علمی برای حل مسائل آنها تشکیل می‌شوند.

وی اظهار داشت: در این طرح، شرکت متقاضی یک مساله واقعی را به بنیاد نخبگان اعلام می‌کند و ما یک گروه دانشجویی نخبه و سرآمد علمی را برای حل مساله به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

وی بابیان اینکه فرایند اجرای این طرح ۹ ماه است و در این مدت دانشجویان فعال در حل مساله از حقوق ماهانه برخوردار هستند، اضافه کرد: بنیاد نخبگان ۵۰ درصد از هزینه نیروی انسانی این طرح را تقبل کرده است.

صالحیون ازجمله شرایط حضور دانشجویان در گروه‌های حل مساله را معدل بالای ۱۷.۵ در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و بالای ۱۷ در مقطع کارشناسی اعلام و خاطرنشان کرد: گروه‌های چهارتا ۱۰ نفرِ با حضور دانشجویان نُخبه از مقاطع مختلف با حضور یک استاد راهبر تشکیل می‌شود.

وی بابیان اینکه برخی از شرکت‌های صنعتی و فناوری با مشکل نیروی انسانی توانمند مواجه هستند، تصریح کرد: اجرای طرح شهید احمدی روشن به توانمندسازی دانشجویان نخبه و همچنین جذب آن‌ها در واحدهای صنعتی و فناوری کمک می‌کند.

مدیر اجرایی بنیاد نخبگان اصفهان گفت: در سه سال اخیر اجرای طرح شهید احمدی روشن در استان اصفهان به‌طورجدی پیگیری شد و به حل مسائل برخی از شرکت‌ها منجر شد به‌عنوان‌مثال در یک گروه صنعتی، سه مساله آن‌ها توسط گروه‌های دانشجویی نخبه برطرف شد و تعدادی از این دانشجویان نیز جذب این شرکت شدند.

وی بابیان اینکه درمجموع در سه سال گذشته مسائل حدود ۵۰ شرکت در استان اصفهان در طرح مذکور موردبررسی قرار گرفت، افزود: امسال با جهش و استقبال خوبی از سوی شرکت‌ها در این زمینه مواجه شدیم و ۱۲۰ شرکت مختلف برای حل مسائل خود متقاضی حضور در این طرح بودند.

صالحیون با اشاره به اینکه فراخوانی در دانشگاه‌ها برای جذب دانشجویان و استادان به‌منظور تشکیل گروه‌های حل مساله صادر می‌شود، ادامه داد: دانشجویانی که برای حضور در این گروه‌ها انتخاب می‌شوند از مزایایی مانند تسهیلات نظام‌وظیفه و حقوق ماهانه برخوردار و در حل مسائل صنایع توانمند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح شهید احمدی روشن در هماهنگی با دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و باهدف فعال کردن استادان و دانشجویان اجرا می‌شود.

تاکنون حدود سه هزار نُخبه در استان اصفهان زیرپوشش حمایت‌ها و تسهیلات بنیاد نخبگان قرار گرفته‌اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا