درباره مزایای تحصیل در دانشکده مهارت و کارآفرینی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی از ایجاد رشته­‌های نوآورانه و کارگاه‌های کاربنیان در این دانشکده خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا،«علی شهابی» رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در تشریح چگونگی ایجاد این دانشکده اظهار کرد که دانشکده شریعتی یکی از جدیدترین مجموعه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی دانشگاه واقع در محله سیدخندان تهران است که در راستای تحقق سیاست‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی به پذیرش و آموزش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌های مهارتی جدید اقدام می‌کند.

وی مزایای تحصیل در دانشکده مهارت و کارآفرینی را تبیین و اضافه کرد: این دانشکده در راستای مأموریت خود با برگزاری دوره‌های تخصصی و کوتاه‌مدت متناسب با بازار کار و جامعه، سمینار‌ها و ورک‌شاپ‌های علمی و تخصصی هر ترم یک دوره مهارتی رایگان به دانشجویان خود هدیه خواهد داد.

شهابی متذکر شد: امکان عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، عضویت در کانون کارآفرینی و انجمن‌های علمی مرتبط، حضور رایگان در وبینارها، سمینارها، کارگاه‌ها و مسابقات استارت‌آپی، همکاری علمی با دانشگاه­‌های خارجی و انجمن­‌های بین­‌المللی، بازدید از مراکز علمی، فرهنگی و شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر برنامه­‌های راهبردی این دانشکده برای دستیابی به تحول آموزشی پایدار است.

وی اضافه کرد: دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) برای برگزاری دوره‌های تخصصی در قالب مدارس عالی مهارتی، ایجاد کارگاه‌های کاربنیان و انعقاد تفاهم‌نامه در راستای طرح پویش (برای اشتغال دانشجویان خود) فعالیت خود را آغاز کرده است.

چگونه می‌توان محیط آموزشی پرشوری برای دانشجویان ساخت؟

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان محیط آموزشی پرشور و نشاط­‌‌‌تری برای دانشجویان داشت؟ توضیح داد: دانشجویان امروزی بسیار هوشمندتر، خلّاق‌­تر و پرانرژی­‌تر از نسل­‌های قبلی هستند و مشارکت دادن آن­ها در اموری که مربوط به حال و آینده آنهاست، بهترین راه برای انتخاب هدفمند برنامه‌­ها و فرآیند مرتبط با تحصیل دانشجویان است.

شهابی یادآور شد: در این راستا و براساس تجربه قبلی با تمام توان برنامه­‌های تیمی و گروهی آن­ها را برنامه­‌ریزی کرده‌­ایم و رویداد‌های متمایز بین­‌المللی و آشنایی دانشجویان این دانشکده با تحولات روز دنیا را با روش­‌های خلّاقانه اجرایی خواهیم کرد.

وی تشریح کرد: در صورتی که بتوانیم محیط کاری پرشور و نشاط­‌تری برای همکار خود ایجاد کنیم، قطعاً دانشجویان خود را هم با کردار درست و نشان دادن تعهد کاری مشعوف خواهیم کرد.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در پاسخ به این سؤال که در ۶ ماه گذشته چه اقدامات شاخص و اثربخشی در دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی انجام شده است؟ به آنا گفت: با توجه به اینکه از زمان تأسیس این دانشکده ۶ ماه می­‌گذرد، لازم است ۲۲ اقدام شاخص انجام شده در این مدت تشریح شود.

۲۲ اقدام شاخص دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی واحد یادگار امام(ره)

شهابی، اقدامات شاخص در دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) را اخذ مجوز مدرسه عالی مهارتی اقتصاد دیجیتال، تأسیس کافه کارآفرینی، برگزاری دو رویداد استارت‌آپی ملی در نمایشگاه‌های بین­‌المللی، مشارکت در برگزاری سومین نمایشگاه و کنفرانس بین‌­المللی شهر هوشمند، مشارکت در برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌­المللی حمل و نقل و صنایع ریلی، همکاری با دانشگاه تهران در برگزاری دوره عالی «دیپلماسی تجاری: توسعه تجارت با چین»، همکاری با شتاب‌دهنده بین‌­المللی فن آسا پلاس در برگزاری «کمپ استارت‌آپی فن‌آفرین» در کارخانه نوآوری‌های وی، حضور فعال در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، مشاوره رایگان به بیش از ۳۰ کسب و کار خلّاق و دانش‌­بنیان، هم‌نشینی صمیمی با بیش از ۶۰ کارآفرین ملی، تعمیرات اساسی ساختمان دانشکده و اضافه­‌کردن برخی مشاعات ساختمان، تجهیز و راه­‌اندازی شبکه دانشگاهی، تلفن و اینترنت دانشکده، راه­‌اندازی دو سایت مجهز کامپیوتری و تجهیز کلاس‌­ها و اتاق­‌های اداری ذکر کرد.

این مسئول، پیگیری راه‌­اندازی سه مدرسه عالی مهارتی نوین، پیگیری برای اخذ مجوز برگزاری رشته‌­های آموزشی و مهارتی، برگزاری جلسات محلی با شهردار منطقه ۳، مدیران مدارس، مدیران سرا‌های محله و برخی نهاد‌های مرتبط، برگزاری جلسات متوالی با دکتر وحیدکیا، مدیرکل معاونت آموزش­‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر جوینی، دکتر منتظری، دکتر عرب کرمانی، دکتر احمدپور مقدم، دکتر خیاطی، دکتر دانش عربی و…، طراحی و نشر بیش از ۴۰ پوستر و موشن­‌گرافی مناسبتی، حضور فعال در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری­‌های ملی، برگزاری جلسه با انجمن مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان تهران و انجمن مدیریت کسب و کار ایران و تحقق بیش از ۴۰۰ مکاتبه اداری در ۱۸۰ روز برای ایجاد زیرساخت­‌های تحول آموزشی را از دیگر اقدامات شاخص در دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی برشمرد.

وی بیان کرد: دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی به­‌عنوان نخستین دانشکده فناوری­‌های نوین و تجارت الکترونیک کشور شناخته می­‌شود؛ بنابراین با رویکرد مهارت و کارآفرینی ­دنبال اخذ مجوز‌های لازم برای ایجاد رشته­‌های کاملاً به­‌روز و نوآورانه است.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری تشریح کرد: این دانشکده با شعار «ما برای شما هم‌دانشگاهی عزیز شجاعت رفتن به دنبال آرزوهایتان را ایجاد می‌­کنیم.» از ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ در رشته‌­های مهندسی نرم‌­افزار کامپیوتر، حسابداری، مدیریت بازرگانی و مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور و به‌روش ثبت نام حضوری در محل دانشجو می‌پذیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا