مهدی عباسی: البرز رتبه چهارم کشور را در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان دارد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری البرز از کسب رتبه چهارم استان در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس،«مهدی عباسی»، رییس پارک علم و فناوری استان البرز، با بیان اینکه ۳۴۷ شرکت دانش‌بنیان در البرز مستقر است، گفت: با این تعداد شرکت دانش‌بنیان چهارمین استان کشور از این حیث هستیم که با استان سوم (استان خراسان) فاصله کمی وجود دارد.

وی هزینه فروش شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: ۷۰ درصد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، دانش‌بنیان هستند؛ سعی داریم تا پایان سال این آمار ۲۰ درصد افزایش یابد.

عباسی در خصوص میزان اشتغالزایی در این شرکت‌ها بیان کرد: طبق آمار موجود، تا پایان مرداد ماه سال جاری هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت‌های دانش‌بنیان البرز مشغول به کار شدند.

وی شاخص نوآوری ایران در سال‌های گذشته را ۱۲۰ برشمرد و اضافه کرد: در سال ۲۰۲۱ این شاخص به عدد ۶۰ رسید، بر این اساس راهبردهایی را تعریف کرده ایم تا در راستای آن توسعه و تکمیل زیست بوم نوآوری استان با تمامی ظرفیت‌ها انجام شود.

این مقام مسؤول اظهار کرد: هدف ما به دنبال آموزش و ترویج کارآفرینی در استان و رفع نیازهای فناورانه است.

رییس پارک علم و فناوری البرز گفت: با توجه به اینکه استارت‌آپ‌ها حلقه اول فعالیت دانش‌بنیان‌ها هستند، در این راستا پارک علم و فناوری آمادگی این را دارد که آموزشگاه «الف» در مسیر توسعه فعالیت دانش‌بنیان‌ها راه‌اندازی شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا