اعلام فراخوان رویداد «حرکت با برکت» جهت اشتغال‌زایی معلولین در ۱۰۰ رسته شغلی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رویداد «حرکت با برکت» به عنوان نخستین رویداد کارآفرینی ویژه افراد دارای معلولیت فراخوان داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از برگزاری رویداد ملی «حرکت با برکت» خبر داد و گفت: این رویداد با هدف جذب طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و دانش‌بنیان در حوزه کارآفرینی معلولین و سرمایه‌گذاری بر روی این طرح‌ها برگزار می‌شود.


محمد ترکمانه تاکید کرد: امیدواریم که با برگزاری رویداد «حرکت با برکت» ۱۰۰ رسته شغلی متناسب با توانایی معلولین تعریف و اجرا شود.


وی خاطرنشان کرد: کارشناسان، نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود در حوزه اشتغال‌زایی برای معلولین را به رویداد «حرکت با برکت» ارائه دهند.


مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر این‌که معلولیت محدودیت نیست بیان کرد: برگزاری رویداد «حرکت با برکت» می‌تواند شروع یک حرکت جدی برای اشتغال پایدار و توانمندسازی معلولین باشد.


ترکمانه یادآور شد: ۸ تا ۱۵ درصد افراد جوامع در حال توسعه از نوعی معلولیت رنج می‌برند و در حال حاضر نرخ بیکاری در معلولان ۵۵ درصد و در میان نابینایان بالای ۶۰ درصد است. ما در رویداد «حرکت با برکت» به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد ظرفیت برای توانمندی معلولین هستیم.


وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در حوزه ایجاد اشتغال برای معلولین گفت: تا به امروز ۴ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی ویژه معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی به بهره‌برداری رسیده است. حجم سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۴ هزار و ۵۰۰ طرح بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است و ایجاد فرصت‌های کسب‌و‌کار برای بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است.


به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۴ هزار و ۵۰۰ طرح به بهره‌برداری رسیده این بنیاد شامل ۲ هزار و ۷۰۰ طرح برای معلولین و خانواده‌هایشان، یک‌هزار و ۴۵۰ طرح زنان سرپرست خانوار، ۲۰۰ طرح زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب و ۱۵۰ طرح ویژه زنان دارای سرپرست خانوار زندانی می‌شود.


گفتنی است، رویداد ملی «حرکت با برکت» به عنوان نخستین رویداد کارآفرینی ویژه افراد دارای معلولیت، قرار است به شناسایی و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های برتر در حوزه اشتغال‌زایی برای معلولین بپردازد.


فعالان و ایده‌پردازان این حوزه می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود در حوزه اشتغال معلولین، اشتغال معلولین در حوزه اشتغال بنگاه‌محور، خوداشتغالی معلولین و حوزه تولید خدمات و محصولات مورد نیاز معلولین را به آدرس event.barkat.ir ارسال نمایند. علاقه‌مندان همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای بنیاد برکت به آدرس مراجعه www.barakatfoundation.com و یا با دبیرخانه رویداد به شماره تلفن ۶۶۳۰۵۳۵۲- ۰۲۱ تماس حاصل کنند.


طرح‌ها و ایده‌های رسیده به رویداد «حرکت با برکت» توسط داوران ارزیابی و طرح‌های برگزیده همزمان با ۲۱ آذر روز جهانی معلولین معرفی شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند. بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با ارائه تسهیلات، از طرح‌های منتخب حمایت خواهد کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا